توجه ایران اسلامی به «اصفهان من، شهر زندگی»/ اعطای تسهیلات نوسازی به «هادی‌آباد» قزوین

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «شعار «اصفهان من، شهر زندگی» امروز مورد توجه کل کشور است»، «لزوم پیگیری نحوه ارائه خدمات به ۴ روستای جدید الحاقی به محدوده شهر ارومیه»، «ضرورت برخورد با صنایع آلاینده در اراک»، «تخصیص بودجه ویژه خرید ماشین‌آلات به سازمان‌های شهرداری کرج»، «پیگیری‌های شورای شهر برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر مشهد» و «تصویب اعطای تسهیلات تشویقی نوسازی به محله هادی‌آباد قزوین» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

شعار «اصفهان من، شهر زندگی» امروز مورد توجه کل کشور است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جشنواره ملی پژوهش شهرداری تهران که با ۲۵۷۴ اثر برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از حرفه‌ای‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های کشور است که در دوره اخیر آن در میان ۴۵ اثر برگزیده دو اثر از شهرداری اصفهان دیده شد که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های برگزیده شهرداری اصفهان در این جشنواره افزود: تبیین گفتمان «اصفهان من شهر زندگی» یکی از دو پژوهش برگزیده است که محتوا و پیگیری آن توسط اعضای شورای اسلامی شهر انجام و توسط مدیریت شهری دنبال شد و هم‌اکنون شعار اصفهان من، شهر زندگی مورد توجه کشور است.

لزوم پیگیری نحوه ارائه خدمات به ۴ روستای جدید الحاقی به محدوده شهر ارومیه

احد یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: در طرح جامع جدید شهر ارومیه، الحاق چهار روستا (ریحان آباد، بزوه، جانوسلو و بادکی) به محدوده شهر ارومیه به شورا ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به عدم تحویل صورتجلسه بنیاد مسکن در خصوص اراضی جدید الحاقی به شهر، عملاً مدیریت الحاقی‌ها امروز در دست دهیاری‌ها است و شاهد صدور پروانه ساخت از سوی دهیاری‌ها با ارقام بسیار پایین هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در طرح جامع جدید شهر ارومیه، الحاق چهار روستا (ریحان آباد، بزوه، جانوسلو و بادکی) به محدوده شهر ارومیه به شورا ابلاغ شده است.

ضرورت برخورد با صنایع آلاینده در اراک

داوود قربانی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: دادستان باید با صنایعی که موجب آلایندگی هوای کلانشهر اراک می‌شود، برخورد قانونی کند.

وی با تبریک میلاد عیسی مسیح به همشهریان مسیحی افزود: روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را در پیش رو داریم اما همین که بتوانیم اثرات بلایای مصنوعی را کنترل کنیم، بسیار اقدام شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دادستان شهرستان اراک به عنوان مدعی‌العموم باید مطالبه‌گر جدی درخواست‌های به حق مردم در زمینه مسئله آلودگی هوا باشد.

تخصیص بودجه ویژه خرید ماشین‌آلات به سازمان‌های شهرداری کرج

محمدجواد چپردار، رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: امروز سومین مانور زمستانی در کلان‌شهر کرج برگزار شد.

وی با اشاره به حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج، افزود: امیدواریم این تجهیزات در شرایط خاص بتواند کمک حال ارائه خدمات به شهروندان باشد.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر کرج گفت: مجموعه مدیریت شهری در نظر دارد برای سال آینده بودجه مناسبی را صرف خرید ماشین‌آلات کند.

پیگیری‌های شورای شهر برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر مشهد

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک به مناسبت سوم دی‌ماه، روز ملّی ثبت احوال، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور، به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارم دی‎ سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است، افزود: آغاز سال نو میلادی که هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت مسیح (ع) پیام‌آور صلح، دوستی و نویدبخش سعادت بشر است را به همه مسیحیان و موحدان جهان به ویژه هم‌وطنان عزیز ایرانی مسیحی مقیم خارج از کشور تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیگیری‌های لازم برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر و همچنین ۲۰ پایگاه مدیریت بحران در حال انجام است.

تصویب اعطای تسهیلات تشویقی نوسازی به محله هادی‌آباد قزوین

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب اعطای تسهیلات تشویقی برای نوسازی محله هادی‌آباد خبر داد و اظهار کرد: در جلسه شب گذشته شورای اسلامی شهر قزوین دو لایحه پیرامون نوسازی و ارائه تسهیلات تشویقی برای تجمیع پلاک‌های ریزدانه و رونق ساخت‌وساز در منطقه هادی‌آباد را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و به تصویب رساندیم.

وی افزود: جزئیات لایحه شهرداری قزوین پیرامون ساخت مسکن با عنوان پروژه هادی‌آباد در قالب مناقصه محدود و واگذاری پروژه به اداره کل بنیاد مسکن استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مشروط به نظرات کمیسیون عمران و زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب اعطای تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد محله هادی‌آباد خبر داد.

کد خبر 715510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.