نقش دولت و روحانیون در امیدآفرینی با اهمیت است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش دولت و روحانیون در امیدآفرینی، گفت: مراجع تقلید همواره پیگیر مشکلات معیشتی مردم بوده‌اند و روحانیت خود را همواره کنار مردم می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز _پنج شنبه هفتم دی_ در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ در کنار مردم بوده و امروز نیز حوزه‌های علمیه نمی‌توانند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشند.

وی افزود: مراجع عظام تقلید، علما، بزرگان حوزه علمیه و عموم طلاب در کنار مردم بوده و در خوشی‌ها و تلخی‌ها همان سختی را تحمل می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مراجع تقلید همواره پیگیر مسائل معیشتی مردم بوده‌اند ابراز داشت: روحانیت بنا بر سیره پیامبر گرامی اسلام در تمام سختی‌ها در کنار مردم است.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات آتی موضوع بسیار مهمی است اضافه کرد: روحانیت باید نسبت به تبیین اهمیت شرکت در این انتخابات در فعالیت‌های تبلیغی خود حساس باشند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بنا بر گفته رهبر معظم انقلاب دو عنصر امید و ایمان در این روزها اهمیت صدچندان داشته و باید برای ترویج آن در جامعه تلاش کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحانیت امید آفرینی را سرلوحه کار تبلیغی خود قرار می‌دهد تاکید کرد: در این عرصه مسئولان نیز نقش پررنگی دارند.

حسینی بوشهری ادامه داد: امیدآفرینی به همه قواهای کشور برمی‌گردد و منحصر به دستگاه اجرایی نیست. بیشترین انتظار در این زمینه هم قوه مجریه است.

وی تاکید کرد: با ریل گذاری مناسب ایام باقی مانده تا انتخابات باید گام‌های بلندی در مسیر امید بخشی به مردم انجام شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه جهاد تبیین اولویت تبلیغی است اظهار داشت: روحانیت با تمام تلاش خود دستاوردهای انقلاب را در طول ۴۴ سال در دهه فجر به خوبی بیان می‌کنند.

حسینی بوشهری اظهار کرد: عشق و علاقه همیشگی مردم به امام راحل و بیعتی که با خون شهیدان بسته‌اند، موجب می‌شود پای صندوق‌های رأی حضور پیدا خواهند کرد.

نقش دولت و روحانیون در امیدآفرینی با اهمیت است

ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به جامعه مدرسین

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی هم در جلسه امروز – پنج شنبه هفتم دی ماه – در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه جلسات بسیار مفید است اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سوابق درخشانی که دارد و بزرگانی که در آن حضور داشتند یکی از ارکان مهم جامعه است.

وی به نقش آفرینی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امیدواریم این درخت تنومند جامعه مدرسین روز به روز میوه‌های گوارا داشته باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: دیروز که خدمت مقام معظم رهبری بودم و عرض کردم که دعوتی برای شرکت در این جلسه از من شده فرمودند که حتماً شرکت کنید و سلام من را به همه آقایان و عزیزان ابلاغ بفرمائید.

کد خبر 715489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.