آمارها از وقوع تصادفات منجر به فوت چه می‌گوید؟

تحلیل و ارائه آمارهای تصادفات منجر به فوت و خسارات جانی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای مد نظر قرار گرفتن عوامل زمینه‌ساز کاهش تصادفات تاثیرگذار به شمار می‌رود و بر اساس اظهارات مسئولان، شاهد افزایش آمار فوتی‌های تصادفات در استان تهران و در عین حال، کاهش وقوع تصادفات منجر به فوت در اصفهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصادفات یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش آمار مرگ‌ومیر به شمار می‌رود و سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند و تعدادی را نیز مجروح و دچار عوارض مزمن می‌کند.

با توجه به حائز اهمیت بودن تصادفات، مرگ‌ومیر ناشی از آنها و تعداد مصدومان سوانح رانندگی، تحلیل آمارها و یافتن راهکارهایی برای کاهش عوارض و خسارات جانی و مالی حوادث رانندگی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

افزایش آمار فوتی‌های تصادفات در استان تهران

ابوالفضل دربانی، معاون حمل و نقل دفتر فنی و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران، با اشاره به تصادفات و جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی استان تهران، اظهار کرد: تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات در کشور طی شش ماه نخست سال ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در عین حال و علی‌رغم رشد ۱۲ درصدی تردد در جاده‌های مواصلاتی استان تهران، تعداد جانباختگان در استان در شش ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل دفتر فنی و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران گفت: در غرب استان تهران نیز شاهد کاهش ۲۱ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات بوده‌ایم.

کاهش وقوع تصادفات منجر به فوت در اصفهان

سرهنگ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در بررسی آمار وقوع تصادفات منجر به فوت در ۹ ماه سال جاری، حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان در سطح استان بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این میزان در شهر اصفهان ۱۵۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از فوت شدگان تصادفات رانندگی در معابر درون‌شهری را موتورسیکلت سواران و عابران پیاده به خود اختصاص داده‌اند، افزود: این قشر از کاربران ترافیکی در تصادفات به شدت آسیب‌پذیر هستند و لازم است به جد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و به آن پایبند باشند، تردد موتورسیکلت در تمام بزرگراه‌ها ممنوع است و با این وجود، ۱۵ درصد از جان باختگان تصادفات در این معابر در سطح استان به علت توجه نداشتن موتورسیکلت سواران به این قانون بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع تصادفات و حوادث تلخ ترافیکی نیاز به مشارکت اجتماعی شهروندان و سایر رانندگان هستیم که در این خصوص با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی نسبت به اعمال قانون قاطعانه این رانندگان قانون‌گریز توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات خوبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از رانندگان قانون‌شکن هستند، اما می‌توانند عامل ۹۰ درصد از حوادث ترافیکی باشند، اظهار داشت: سرعت‌های غیرمجاز، سبقت‌های غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز از تخلفات شایع و حادثه‌ساز در معابر درون شهری است که با راه‌اندازی خودروهای مخصوص گشت ویژه این پلیس در کلان‌شهر اصفهان و حتی استان، با توقیف ساعتی و ماهیانه خودروهای حادثه‌ساز، این دست از رانندگان اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ زارع با اشاره به ترافیک روزانه شهر اصفهان، بیان داشت: رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی رانندگان از جمله پارک‌های دوبل در معابر و سد معبر می‌تواند به تنهایی عامل بروز و ماندگاری ترافیک در سطح معابر درون‌شهری باشد.

وی خاطرنشان کرد: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در طول هفته پرترافیک‌ترین روزها و از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۸:۳۰ صبح، ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ ظهرها و عصرها هم از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰ پرترافیک‌ترین ساعات شبانه روز در سطح کلان‌شهر اصفهان هستند که لازم است شهروندان با توجه به این موارد، نسبت به مدیریت رفت و آمد خود در سطح شهر اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش‌های تخصصی رانندگان، میزان تصادفات فوتی در شهر اصفهان در ۹ ماه سال جاری ۱۵ درصد و تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی نیز در این مدت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 715488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.