مخاطب تبلیغ در حوزه علمیه تمام انسان‌های کره زمین هستند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت توجه به مخاطبان متنوع در گستره جهانی در امر تبلیغ گفت: جامعیت تبلیغ نسبت به این تنوع مخاطبان نیازمند نگاه برنامه‌ای و راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: رسالت حوزه علمیه تبلیغ معارف الهی و تربیت جامعه بر این اساس است.

وی افزود: در منظومه فهم مجتهدانه و پیاده‌سازی دین، تبلیغ، ترویج و تربیت درست جایگاه بسیار مهمی دارد که همه ما باید به آن اهتمام ورزیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: تبلیغی که امتداد پیدا کند و در سبک زندگی جامعه و مردم اثرگذار باشد، تبلیغ معیار است که وظیفه علمای دینی است.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: از اصول مهمی که بر عهده ما و نهاد دین و حوزه علمیه قرار گرفته آن است که تبلیغ را به شکل جامع و فراگیر ببینیم و برای آن تدبیر کنیم. نهادهای مسئول خود را در برابر تبلیغ جامع و فراگیر باید مسئول بدانند.

وی تبلیغ جامع را تبلیغی دانست که تمام قلمرو حیات انسانی را در معرض خود قرار دهد، تصریح کرد: امروز موج‌های فلسفی و علمی و فرهنگی که از غرب آمده است، مبنای اعتقادی ما را در معرض سوال، وسوسه و شبهه قرار داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: هجوم به ساحت اخلاقی و شخصیتی انسان مسلمان موضوع بسیار مهمی است که در تبلیغ باید مورد توجه باشد که در مرحله بعد ساخت رفتاری و سبک زندگی انسان مسلمان نیازمند اصلاح و ارتقا است.

آیت‌الله اعرافی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی تبلیغ حوزه علمیه مخاطبی در تمام آفاق جغرافیایی دارد که باید به همه این آفاق توجه کنیم. جامعیت تبلیغ نسبت به این تنوع مخاطبان نیازمند نگاه برنامه‌ای و راهبردی است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید در برش‌های فکری، مذهبی و سنی برنامه تبلیغی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت حفظ ابزارهای سنتی تبلیغ معارف دینی، اظهار کرد: در کنار این موضوع باید از جدیدترین ابزارها از جمله هوش مصنوعی بهره برد.

آیت‌الله اعرافی تبلیغ جامع و عمیق را به مثابه روح برای تمام نظامات حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله باید بر تمام نظامات حوزه و فرهنگ حوزه سایه افکند؛ معنی این سخن آن است که درس و تدریس و مدرس باید نگاهی به گره‌گشایی مسائل فکری جامعه و مسئله تبلیغ داشته باشند.

کد خبر 715432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.