نبود زیرساخت مهم‌ترین مشکل توسعه صنعت گردشگری همدان است

مدیر گردشگری شهرداری سنندج گفت: مدیریت شهری با ساماندهی، مناسب‌سازی محیط و شکل‌دهی به شهر، نقش مهمی در توسعه گردشگری شهر همدان بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، شکور صلواتی امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در حاشیه برگزاری نشست تخصصی و هم اندیشی مدیران گردشگری کلان شهرها که به میزبانی همدان در حال اجرا است با اشاره به نقش مؤثر شهرداری‌ها و مدیریت شهری در توسعه گردشگری، اظهار کرد: مدیریت شهری با ساماندهی، مناسب سازی محیط و شکل دهی به شهر، معرفی شهر و گردشگاه‌ها و امکانات و جاذبه‌های آن نقش مهمی در توسعه گردشگری شهری بر عهده دارد.

وی مهم‌ترین مشکل در راستای توسعه گردشگری در شهرها را نبود زیر ساخت مناسب دانست و افزود: تقویت زیرساخت‌ها نقش مهم و اثربخشی در راستای توسعه گردشگری داردف اما به زیرساخت‌ها توجه نشده است.

مدیر گردشگری شهرداری سنندج با بیان اینکه معرفی نکردن صحیح جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری از دیگر عوامل توسعه پیدا نکردن گردشگری در شهرستان‌ها است، تصریح کرد: کشورهای دیگر با اطلاع‌رسانی درست و مناسب و معرفی جاذبه‌های گردشگری در امر توسعه گردشگری بسیار موفق عمل کردند، اما در کشور ما به‌رغم امکانات، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار در اطلاع‌رسانی، تبلیغات جاذبه‌های گردشگری ضعف عمل شده است.

صلواتی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی مدیران گردشگری در راستای توسعه گردشگری مؤثر است، گفت: در این جلسات علاوه بر تبادل و اشتراک تجربیات و اطلاعات در حوزه‌های مربوط با گردشگری، حوزه گردشگری شناسایی و راهکارهای مؤثر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری باید ارتباط میان کلان‌شهرها بیشتر شود، خاطرنشان کرد: در این راستا با تخصیص امتیازات و ارسال پک‌های فرهنگی و تشریحی از شهری به شهر دیگر می‌توانیم فعالیت داشته باشیم تا علاقمند به سفر و گردش حمایت لازم را انجام دهند، اجرای این مهم نه تنها به نفع مردم، بلکه به نفع استان و مدیریت شهری است و می‌تواند در سطح کشوری و بین‌المللی گردشگری را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیر گردشگری شهرداری سنندج تاکید کرد: برنامه‌های مشترکی با استان‌های همجوار باید داشته باشیم تا یک سری جشنواره‌ها، تئاتر و فیلم اجرا شود، البته امر مستلزم این است که بتوانیم جلسات متعددی مانند این نشست داشته باشیم تا از ایده، برنامه و نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

کد خبر 715430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.