مشکل کم‌آبی اراضی زراعی پیرامون سد نهب حل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تشکیل تعاونی آب‌بران بخش زیادی از مشکل کم‌آبی زمین‌های زراعی پیرامون سد نهب حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی صبح امروز _پنجشنبه هفتم دی‌_ در دیدار با غلامرضا هادربادی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌های بسیار توانمند در استان قزوین وجود دارد که نیاز است مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.‌

وی افزود: در استان قزوین اقدامات خوبی در بخش تعاون روستایی استان انجام شده که تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های مستعد بیشتر استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت تشکل آب‌بران دشت قزوین در صدد هستیم با توجه به تجارب و موفقیت این تشکل بر اساس نظام بهره‌برداری تعاونی آب‌بران در سد نهب نیز تشکل شود. با تشکیل این تشکل بخش اعظمی از مشکل کم‌آبی زمین‌های زراعی پیرامون سد نهب حل خواهد شد.

عطایی اضافه کرد: با توجه شرایط منابع آبی در استان در تلاش هستیم با مدیریت و تشکیل این تعاونی مشکل را تا حدود زیادی حل کنیم تا کشاورزان تاکستانی و بویین‌زهرایی بتوانند زمین‌های زراعی خود را بی‌دغدغه آبیاری کنند.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی با توجه به تجربه در مدیریت تشکل‌ها و نظام بهره برداری می‌تواند در پیشبرد طرح‌های مدیریت آب سد نهب تأثیرگذار باشد، ادامه داد: پیشبرد اهداف توسعه بخش با هدف بهره‌مندی از توان تشکل‌ها از مهمترین اهداف برنامه‌های تعاون روستایی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تعاون روستایی آمادگی کامل دارد تا در جهت ایجاد تشکل آببران سد نهب نهایت همکاری را با استان برای تهیه نظام بهره‌برداری و مدیریت منابع داشته باشد.

کد خبر 715411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.