بیش از ۲۱۹ هزار مادر شهید در کشور داریم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم الگوگیری دختران ایران‌زمین از مادران شهدا گفت: ۲۱۹ هزار و ۸۶۲ مادر شهید و ۵۵ هزار همسر شهید در کشور داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در برنامه شکوه ایثار (تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا) که در شرکت ملی گاز بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شهدا تجلی عینی الگوهای اسلامی هستند که به حضرت ام‌البنین (س) تأسی کردند.

وی افزود: وقتی در مورد توفیق مادری صحبت می‌کنیم این توفیق در مورد توفیق تربیت یک فرزند است یعنی وقتی فرزندی توفیق در زمینه‌های مختلف مادی و معنوی حاصل می‌کند، اما توفیق بزرگ را مادرانی دارند که قهرمان‌پرور و پهلوان‌پرور هستند و کسانی را تربیت می‌کنند که در اوج ادب و شجاعت ولایت‌مدار هستند و حاضرند در راه ولایت جان خود را بدهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آماری از مادران و همسران شهدا در کشور گفت: ۵۵ هزار همسر شهید، ۲۱۱ هزار مادر یک شهید، هشت هزار مادر دو شهید، ۶۳۷ مادر سه شهید، ۸۶ مادر چهار شهید، ۳۲ مادر پنج شهید، سه مادر شش شهید، یک مادر هفت شهید، یک مادر هشت شهید و دو مادر ۹ شهید در کشور داریم، باید از خانم نصرت مالکی مادر هشت شهید و خانم‌ها ستاره سردشت و حلیمه ربیعی اصل مادر ۹ شهید یاد کنیم.

وی افزود: مادران شهدا تجلی عینی الگوهای اسلامی هستند که به حضرت ام‌البنین (س) تأسی کردند، ایشان به عنوان مادر چهار شهید، شخصیت بزرگی است که بیشترین شهید را در کربلا داده است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همسران و مادران شهدا در ایامی که تازه همسر و فرزندشان به شهادت رسیده بودند، عنوان می‌کردند فرزند خود را فدای اسلام کرده‌ایم. زنان بسیاری به مدد اسلام و انقلاب اسلامی برای معرفی و عرضه به جامعه جهانی داریم، زنان محل تبلور دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه مادران شهدا باید الگوی دختران نسل امروز باشند، گفت: برخلاف نگاه‌های جنسیت‌گرایانه که امروز به زن در عالم ترویج می‌شود باید مادران و همسران شهدا را به عنوان الگو به عالم معرفی کرد، انقلاب‌های مختلف فمنیستی، جنسیتی و امثال آن‌ها در ظاهر در حال رخ دادن است و تلاش دارند به کشور ما هم سرایت دهند و مسائلی که پاییز سال گذشته در کشور رخ داد در همین ارتباط بود، اما به مدد اسلام و انقلاب ما الگوهای فراوانی برای عرضه به جامعه جهانی داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان‌کرد: ما به فرموده مقام معظم رهبری باید از مادران و همسران شهدا یاد کنیم زیرا دومین سنگر و خاکریز بودند و اگر آن‌ها نبودند پدران و همسران آنها در خاک‌ریز اول دوام نمی‌آوردند، زیرا مادر و همسری از آنها پشت جبهه پشتیبانی می‌کردند، به برکت خون شهدا ایران اسلامی همواره مقتدر و سربلند است.

کد خبر 715408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.