پهنه صنعتی جدید در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ریشه مشکلات امروز اردکان را در بارگذاری نادرست صنایع دانست و گفت: برای اصلاح گذشته و ریل گذاری آینده در استان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل روابط عمومی استانداری یزد، جمعی از مسئولان استانی، به همراه استاندار یزد با حضور در شهرستان اردکان و نشست مشترک با امام جمعه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین، به بررسی آخرین مسائل و دغدغه‌های مردم شهرستان در حوزه‌های مختلف بالاخص مباحث زیست محیطی پرداخت.

محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در حاشیه این نشست، آلودگی هوا را یکی از دغدغه‌های مهم مردم شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: بارگذاری‌های صنعتی پیرامون شهر اردکان در طول ۳۰-۴۰ سال اخیر و بدون لحاظ مباحث آمایشی، منجر به افزایش میزان آلودگی شهر اردکان شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد مکان‌یابی پهنه صنعتی جدید جهت استقرار صنایع در نشست امروز، اظهار کرد: این پیشنهاد پیش از این، در یکی از نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه فرآیند مطالعه و مکان‌یابی با لحاظ تمام ملاحظات و مباحث آمایشی، تسریع خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس علاوه بر الزام واحدهای صنعتی راغب به سرمایه گذاری در شهرستان اردکان به استقرار در آن پهنه، واحدهای فعلی نیز ملزم به انتقال واحدها به این پهنه؛ طبق برنامه زمانبندی مشخص هستند.

ابوالحسینی در پایان تاکید کرد: علاوه بر اقدامات مذکور، با توجه به تهیه سند یزد بهره‌ور، نوسازی و افزایش بهره‌وری صنایع اردکان با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 715364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    5 2
    جناب استاندار یزد رتبه اول تورم کشوری دارد ۳شهر استان هم از تهران الودگی بیشتر دارد نمتوانی کاری انجام دهی استعفا بده وبرو شاید دیگران بتوانند کاری انجام دهند
  • US ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 1
    این الودگی هوا یک بازی سیاسی است که راه افتاده،میخواهند اردکان را تجزیه کنند
  • محمد حسین ردایی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    ایا یزد تحمل اینهمه صنایع را دارد بیست سال کذشته محیط زیست فرهنگ واعتقادات مردم دچار هجوم بی امان شده با این روند از فرهنگ کار قناعت ودینداری مردم اثری باقی نخواهد ماند
  • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    لعنت خدابر شماآلودگی هوادراردکان نفس خودمان‌ که هیچ نفس بچه‌هایمان رابه شماره انداخته
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    اگر از روز اول در استان یزد صنعت توریسم را محور قرار داده بودند شهرهای یزد و اردکان و مهریز امروز گرفتار معضل بزرگ آلودگی هوا نشده بود. باید از امروز مدیریت یزد و شهرستانهای اطرافش را در جهت رو آوردن به صنعت توریسم و گردشگری حرکت داد تا در آینده کم کم از حالت صنعتی به قطب گردشگری کشور تبدیل شود آنوقت است که هم رونق اقتصادی می آید و هم آلودگی هوا برطرف میشود