افزایش ۶۶ درصدی عملیات‌های واحد آتش‌نشانی فومن

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: آتش‌نشانی این واحد، در پاییز امسال به ۱۴۲ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند که این عملیات‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۶ درصد افزایش داشته است.

امین خوش‌برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودرو امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش‌نشانان فومن پاییز امسال به ۱۴۲ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند، که این عملیات‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با بیان اینکه آتش‌نشانان این شهر در پاییز امسال به ۹۳ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۳ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش‌سوزی، ۱۱ مورد مسکونی، پنج مورد تجاری، یک مورد صنعتی، پنج مورد خودرو، چهار مورد ترانس برق، ۴۸ مورد خار و خاشاک، ۱۶ مورد باغ و سه مورد ضایعات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: علت بسیاری از حوادث آتش‌سوزی منازل مسکونی در این شهر، رعایت نکردن موارد ایمنی، استفاده از فیوزهای نامناسب و غیراستاندارد و اتصال در سیستم سیم‌کشی برق بوده است،

خوش‌برش تصریح کرد: ۳۰ درصد از منازل مسکونی در این شهر بیمه آتش‌سوزی ندارد؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن منزل و محل کار خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: این واحد در پاییز امسال، در زمینه تصادفات جاده‌ای شش مورد، محبوس شدن در آسانسور سه مورد، محبوس شدن در اتاق دو مورد، جا ماندن کلید ۱۰ مورد، رهاسازی انگشتر شش مورد، نشت گاز و بنزین دو مورد، سقوط درخت پنج مورد، صید حیوانات موذی ۱۱ مورد و واژگونی خودرو چهار مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن افزود: این تعداد عملیات در شهر و حومه شهر فومن انجام شده و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف، کل این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به شهروندان توصیه کرد؛ با رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری حوادث آتش‌سوزی، قبل از خارج شدن از منزل مسکونی و محل کار خود، لوازم برقی و گازی را کنترل و از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

خوش‌برش با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی فومن در پاییز امسال ۱۵ مرحله مانور آموزشی در ادارات و مدارس برگزار کرده است، گفت: به منظور پیشگیری از حوادث، واحد آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی فومن در تلاش هستند تا در کنار بازدیدهای ایمنی از اماکن پر خطر، دامنه آموزش‌های شهروندی را در فضای مجازی، سطح مدارس، پایگاه‌های بسیج و محل پرتجمع گسترش دهند، که این آموزش‌ها موجب بالا رفتن سطح گاهی بسیار خوب شهروندان و کاهش حوادث مختلف در شهر شده است.

کد خبر 715336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.