ضرورت انتقال یافته‌های علمی به بخش کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران انتقال یافته‌ها به جامعه کشاورزی را مهم دانست و گفت: در مازندران به رصدخانه کشاورزی نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی امروز _چهارشنبه ششم دی_ در جلسه شورای تحقیقات که با حضور خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات برگزار شد، اظهار کرد: در استان مازندران با وجود اینکه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود در بین ۱۰ استان اول از لحاظ حجم تولید قرار داریم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است برای کشاورزی مازندران و کشور کاری کنیم باید به پروژه‌های پیشران اقتصادی توجه کنیم تا شاهد توسعه پایدار و متوازن باشیم، ادامه داد: زمانی می‌توان گفت اقدام مناسب برای کشاورزی استان طرح می‌کنیم که قابلیت انتقال به سطح تولیدی حوزه کشاورزی داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران انتقال یافته‌ها به جامعه کشاورزی را مهم دانست و افزود: در مازندران به رصدخانه کشاورزی نیاز داریم.

مؤمنی با اشاره به اینکه برای محصولات راهبردی استان نیازمند نظام عرضه درست هستیم، ادامه داد: امروزه جامعه مخاطب محصولات ما به دنبال شناسنامه محصول هستند و این امر نیازمند برنامه راهبردی کلان است تا این اقدام سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: چیزی که کشاورزی را مانند هر فعالیت دیگر سرپا نگه می‌دارد اقتصاد است و با اقتصادی کردن بخش کشاورزی شاهد جذابیت‌های اقتصادی در بحث مهار تورم و رشد تولید خواهیم بود.

کد خبر 715318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.