علامه مصباح منبع فیضی برای عالم بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: کسی که در دایره بندگی خدا قرار بگیرد، خداوند مسیرها را برای او باز کرده و او را در مسیری که می‌خواهد قرار می‌دهد و آن فرد را برای خود جدا کرده عزیز خود قرار می‌دهد و آن انسان منبع فیضی در عالم می‌شود که علامه مصباح چنین شخصی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ناجی شامگاه _ چهارشنبه ششم دی_ در مراسم سومین سالگرد بزرگداشت علامه آیت الله مصباح یزدی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: هر کس بتواند در مسیر علامه مصباح قدم بردارد دارای رزق لایحتسب است.

وی در ادامه با اشاره به ارادتی که رهبر معظم انقلاب به علامه مصباح داشتند و فرمودند که بر همه ما واجب است در راه بزرگداشت علامه مصباح قدم برداریم، افزود: بخشی از عصمتی که ائمه طاهرین دارند عصمت تفضلی است و تصور بر این است که خاصه ائمه طاهرین است و دیگران بهره‌ای از آن ندارند در حالی که آیات قرآن حرف دیگری می‌زنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: عصمت تفضلی، بدین معنا است که ائمه طاهرین حتی مرتکب خطا و اشتباه نمی‌شوند، کسی که عصمت تفضلی داشته باشد، خداوند او را متوجه کرده تا از غفلت خود غافل نباشد.

وی اضافه کرد: کسی که در دایره بندگی خدا قرار بگیرد، خداوند مسیرها را برای او باز کرده و او را در مسیری که می‌خواهد قرار می‌دهد و آن فرد را برای خود جدا کرده، عزیز خود قرار می‌دهد و آن انسان منبع فیضی در عالم می‌شود که علامه مصباح چنین شخصی بود.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه علامه مصباح به وظیفه عمل می‌کرد و کاری به حرف دیگران نداشت، تصریح کرد: سر سفره علامه‌ای نشسته‌ایم که در طوفان انقلاب به طور قوی وارد میدان می‌شد، سخنرانی ایشان بعد از ماجرای کوی دانشگاه در فیضیه قم در جایی که خیلی‌ها ترجیح داشتند سکوت کنند و موضعی نشان ندهند در دفاع از ولایت فقیه، به یاد ماندنی است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: کسی که خالص‌ترین عبادت خود را برای خدا بفرستد خدا بهترین مصلحت خود را به سمت او خواهد فرستاد و مصداق عملی این سخن را می‌توان در علامه مصباح دید، ایشان دفاع جانانه از ولی فقیه کرد، به میدان آمد و خالصانه در عرصه جهاد علمی اقدام کرد و خداوند متعال چه فتح باب‌های علمی در حوزه‌های گوناگون به ایشان افاضه نمود.

کد خبر 715308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.