هزینه ۱۰۰ میلیاردی نگهداری شهر همدان در هر ماه

شهردار همدان گفت: برای نگهداری شهر ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که سهم تخصیص اعتبارات ارزش افزوده شهرداری همدان بسیار ناچیز است

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مسعود حسینی امروز- چهارشنبه ششم دی‌ماه- در جلسه توجیهی برنامه شهرداری همدان با همیاران محلات، ضمن تسلیت شهادت سید رضی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: برگزاری جلسه با همیاران محلات موجب توسعه و آبادانی شهر همدان می‌شود.

وی با بیان اینکه کار در شهرداری‌ها بسیار پیچیده و دشوار است و نخستین اولویت مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: با تلاش همکاران مدیریت شهری دو پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر و سردار همدانی تکمیل شد، و پارکینگ آقاجانی بیگ در دست اجرا است.

شهردار همدان بابیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات شهرداری‌ها تأمین مالی است و اهمیت این موضوع در شهر همدان دشوارتر است، افزود: فارغ از هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر، هزینه نگهداری شهر ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این در حالی است که سهم تخصیص اعتبارات ارزش افزوده شهرداری همدان بسیار ناچیز است.

حسینی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور شهرداری‌ها را با مشکل اعتبار مواجه کرده، اما تلاش داریم تا پروژه‌های عمرانی متوقف نشود، افزود: بر اساس سند چشم‌انداز، شهرداری سعی در افزایش بودجه‌های عمرانی هستیم.

شهردار همدان از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ایجاد خزانه داری خبر داد و افزود: پروژه زیرگذر مدرس، اجرای دوربرگردان پیشاهنگی، بازار خودرو، پارک آبی و ایجاد شهرک سلامت در دست اجرا است.

مجتبی حمزه رستگار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان نیز اظهار کرد: برنامه راهبردی شهر و شهرداری همدان و سند چشم‌انداز بیست ساله شهر همدان به تصویب شورای اسلامی شهر همدان و هیئت انطباق رسیده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در مسائل عمرانی، اجتماعی، خدماتی و فرهنگی مقرر شده برنامه‌ای تدوین و به دبیرخانه همیاران محلات ارائه شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان افزود: توسط مشاور دانشگاه بوعلی طرح‌های میان مدت تدوین و سپس با سازماندهی و برنامه‌ریزی اهداف شهر و شهرداری همدان را محقق خواهیم کرد.

حمزه رستگار از تدوین سند بیست ساله شهر و شهرداری همدان برای نخستین بار خبر داد و اضافه کرد: این سند حاصل مشارکت نخبگان و شهروندان است و انتظار داریم شاهد حضور و مشارکت گروه همیاران محلات در حوزه تدوین راهبردها، طرح‌ها و برنامه‌ها باشیم.

کد خبر 715306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.