آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی رو به کاهش است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی آسیب‌های اجتماعی استان نظیر طلاق را رو به کاهش توصیف کرد و گفت: این امر نتیجه هم افزایی بین مدیران بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی شامگاه _چهارشنبه ششم دی_ در کارگروه اجتماعی و فرهنگی و سلامت زنان و خانواده اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی عزمی همگانی می‌طلبد، زیرا آسیب‌های اجتماعی از لحاظ فراگیری و تنوعی که دارد، نیازمند تلاش مضاعف و جدی تمام دستگاه‌ها و مسئولان است.

وی افزود: باید با آسیب شناسی و تقسیم کار و با اولویت بندی، به مصاف این موضوع رفت.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات و هزینه‌های بسیاری که در این زمینه انجام می‌شود، گفت: برای حصول نتایج مطلوب باید پایش و اثر بخشی اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته در این زمینه، مورد توجه باشد.

ناهیدی تصریح کرد: سلامت، نعمت بی‌بدیل است که در صورت توجه نکردن به حفظ آن، هزینه‌های بالایی به جامعه و افراد تحمیل خواهد کرد، از این رو تشخیص و غربالگری بیماری‌ها باید به طور جدی و با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری دستگاه‌های مرتبط در سطح جامعه انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت روح و روان که محور سلامت جسمی مخاطب در جامعه است و تأثیر متقابل بر افراد دارد، عنوان کرد: سلامت روح و روان بر سلامت جسم و کاهش آسیب اجتماعی در جامعه تأثیرگذار است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی در قالب طرح و چهارچوب تعریف شده و با تقسیم کار، وضع موجود را بررسی و فرایند و زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به وضع مطلوب را فراهم کنند.

ناهیدی ضمن بیان اینکه اکنون وضع استان از لحاظ کاهش آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از شاخص‌ها نظیر کاهش طلاق، افزایش ازدواج، فرزندآوری، امید به زندگی، تقویت نهاد خانواده و جامعه و … رو به بهبود است، عنوان کرد: این امر نتیجه کار مضاعف و جهادی تمام مسئولان بوده و با این روحیه هم افزایی در آینده ظرفیت ایجاد شرایط بهتری نیز وجود دارد.

کد خبر 715302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.