فروش تلفن‌های همراه تقلبی از طریق اینستاگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با روش تبلیغ فروش تلفن‌های همراه تقلبی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری از وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع توسط کارشناسان این پلیس مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد وی در یکی از صفحه‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغ فروش تلفن همراه را مشاهده می‌کند، با فروشنده تماس می‌گیرد و او نیز تلفن را ارسال و وجه مورد نظر را دریافت می‌کند، اما پس از رفتن فروشنده متوجه می‌شود که تلفن همراه تقلبی بوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی و رصد هوشمندانه خود فرد کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و پس از اعتراف متهم به جرم ارتکابی، وی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری کارشناسان پلیس فتا وجه کلاهبرداری شده نیز به حساب شاکی برگشت داده شد، گفت: شهروندان از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده کردند که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر است، فرض را بر کلاهبرداری بودن آن آگهی بگذارند و از خرید کالا خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی به این نکته نیز باید توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مورد تائید نیست چراکه در بسیاری از موارد، مجرمان سایبری با ساختن فروشگاه‌های اینترنتی با نام و نشان شرکت‌های معروف، ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌تر و ارائه تخفیف‌های ویژه اعتماد مشتریان را جلب و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

کد خبر 715296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.