تولید بیش از یک میلیون لیتر نفت در شرکت نفت گچساران با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: بیش از یک میلیون لیتر نفت توسط دستگاه‌های تفکیک‌گر در شرکت نفت گچساران تولید شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا کمالی امروز _چهارشنبه، ششم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم اظهار کرد: وزارت نفت در میدان عمل انقلابی عمل کرده‌است و کارکنان نفت در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

وی افزود: عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۳۰ بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT به‌منظور پیشگیری از سوزانده شدن و آلودگی‌های محیط زیستی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شد که این کار اقدامی بزرگ به شمار می‌رود.

کمالی ضمن تقدیر از اقدامات جهادی کارکنان صنعت نفت گچساران، تصریح کرد: در همین مدت تعمیر اساسی ۱۰۷ دستگاه مخزن تحت فشار درون کارخانجات و سرچاهی با موفقیت انجام شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای ارزشمند نیروهای عملیاتی نفت و گاز گچساران می‌توان به دو هزار و ۵۳۴ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در کنار نصب و تعویض ۵۴۵ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: کارکنان عملیاتی این شرکت در همین مدت موفق شدند ۳۹۲ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را با موفقیت به انجام برسانند.

وی افزود: تعمیر کلی ۱۴۲ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۴۲ دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، ۵۵ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، ۳۶ دستگاه تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، هشت دستگاه دیزل آتش‌نشانی و یک دستگاه توربین گازی از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت است که در راستای افزایش تولید صورت گرفته‌است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: طی این مدت ۳۸۰ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و تعویض کوپن‌های ضدخورندگی نیز انجام شده‌است.

وی تصریح کرد: تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان قرار گرفته و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکت‌ها از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

کمالی خاطرنشان کرد: انجام این عملیات‌ها در یکی از وسیع‌ترین شرکت‌های بهره‌بردار نشان از روحیه جهادی، همت و تلاش کارکنان نفت و گاز گچساران دارد.

کد خبر 715268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.