اجرای فاز چهارم انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی در نیمه اول سال ۱۴۰۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، فاز چهارم انتقال آب دریای عمان به استان خراسان جنوبی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _چهارشنبه، ششم دی_ در شورای فرهنگ عمومی استان ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهیدان، اظهار کرد: مردم با حضور پرشور و انقلابی در حماسه ۹ دی بساط فتنه انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی سال ۸۸ را در هم پیچیدند.

وی با بیان اینکه انتخابات از موضوعات اصلی و کلیدی کشور است و شورای فرهنگ عمومی استان باید به آن بپردازد، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف به اهمیت موضوع انتخابات سال جاری و مشارکت حداکثری مردم تأکید دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن برای کاهش مشارکت مردم تلاش می‌کند، افزود: حضور پرشور مردم موجب وحدت، انسجام و قدرت ملی می‌شود.

قناعت اضافه کرد: دشمن در داخل کشور توانسته یارگیری کند و به افکار برخی از رجال و خواص نفوذ کند تا از این طریق درصد مشارکت در انتخابات را کاهش دهد.

وی ادامه داد: هرکس مردم را از انتخابات دلسرد کند به ضرر کشور کار می‌کند، چون انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اساس موجودیت نظام است، بنابراین باید همه همراهی کنیم و در محافل مختلف دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم را برای مردم بازگو کنیم.

قناعت تأکید کرد: در عرصه انتخابات همگان باید پای کار بیایند و برای انتخابات پرشور در میدان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ساخت راه‌آهن خراسان جنوبی برای اتصال مرکز استان به ریل سراسری، مطالبه دیرینه مردم است، افزود: برای اجرای راه‌آهن ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی سرمایه‌گذاری می‌شود که ۱۲ میلیارد تومان آن در خراسان جنوبی برای احداث راه‌آهن هزینه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن و کمک به شهرداری‌ها در دولت سیزدهم، افزود: طرح گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ملی بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که این اعتبار حداقل به اندازه ۲ سال بودجه عمرانی استان محسوب می‌شود.

قناعت افزود: با وجود تحریم‌های اقتصادی، فاز چهارم انتقال آب دریای عمان به استان خراسان جنوبی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی، افزود: بخش سخت‌افزاری برپایی نمایشگاه اصیلا در پایان سال جاری با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، و بخش نرم‌افزاری و تولید محتوا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف این نمایشگاه تهیه محصولات زیست عفیفانه برای مردم است و اولویت با تولیدکنندگان بومی استان خواهد بود.

قناعت ادامه داد: پنج موضوع مهم از جمله پاسداشت هویت فارسی، بسترسازی محصولات زیست عفیفانه، موضوعات مربوط به دفاع مقدس، انتخاب روز فرهنگ خراسان جنوبی و پیوست فرهنگی پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان در کمیته تخصصی و هیئت اندیشه‌ورز بررسی و برای تصویب نهایی در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان مطرح خواهد شد.

در این جلسه مصوب شد تابلونوشته‌های با زبان لاتین ورودی برخی از شهرهای استان تا قبل از بیست‌وپنجم اسفندماه اصلاح و جایگزین شود.

کد خبر 715264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.