منازل اطراف گذر آقا نورالله نجفی به نقاط گردشگری اصفهان تبدیل می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه منازل اطراف گذر آقا نورالله نجفی به نقاط گردشگری این کلان‌شهر از جمله بوم‌گردی و رستوران سنتی تبدیل خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این گذر به یکی از مهم‌ترین گذرهای اصفهان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه ششم دی_ در حاشیه بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این گذر به یکی از مهم‌ترین گذرهای اصفهان و منازل اطراف آن به نقاط گردشگری از جمله بوم‌گردی و رستوران سنتی تبدیل شود.

وی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان احیای سه تا چهار محور دیگر این کلان‌شهر در دستور کار قرار گرفته است که به‌تدریج در زمان احیا به شهروندان معرفی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دو هفته پیش مهمان ساکنان منازل اطراف این گذر بودم، گفت: احیای این گذر موجب افزایش رضایت ساکنان این نقطه از شهر شده است.

گوهر جهانی در قلب اصفهان است / اصلاح روشنایی میدان امام (ره) با ۹ میلیارد تومان اعتبار

قاسم‌زاده در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه تکمیل و اصلاح روشنایی کف و غرفه‌های میدان امام (ره) نیز اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین کارها این است که بخواهیم در اماکنی که شهرت جهانی دارد، فعالیتی انجام دهیم.

وی افزود: میدان امام (ره) متعلق به اصفهان و ایران نیست، بلکه یک گوهر گرانقدر جهانی است، از این‌رو پروژه اصلاح روشنایی و نورپردازی آن را برای کمک به جذابیت میدان به بهره‌برداری رساندیم و امیدواریم بتوانیم این اماکن را حفظ کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۹ میلیارد تومان برای پروژه تکمیل و اصلاح نورپردازی کف و غرفه‌های میدان امام (ره) اصفهان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای گذر حاج‌آقا نورالله نجفی نیز یک معبر برای مدتی تخریب شد و ساکنان آن از این اتفاق گلایه‌مند بودند که به چه دلیل پروژه متوقف شده است، اما سرانجام با توافق و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، طرحی برای این گذر در نظر گرفته و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان احداث شد.

کد خبر 715262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.