فرآورده‌های لبنی در صدر کالاهای صادراتی مازندران

ناظر گمرکات‌ مازندران با اعلام صادرات بیش از یک میلیون تن انواع کالا از رشد ۴۸ درصدی صادرات طی نه ماهه سال جاری خبر داد که بیشترین میزان آن شامل فرآورده‌های لبنی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مازندران و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان، امیر جمشیدی اظهار کرد: طی این مدت ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران بالغ بر ۲۳۷ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به صادرات قطعی کالا از گمرکات امیرآباد، نوشهر، ساری، فریدون‌کنار و آمل بیان داشت: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی با ۹۰ میلیون دلار، سیمان با ۳۰ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۵ میلیون دلار، مرکبات با ۱۷ میلیون دلار و فرآورده‌های خوراکی گوناگون با ۱۲ میلیون دلار بوده‌اند که سهم ارزشی ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته‌اند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات‌مازندران در این مدت را به ۴۷ کشور اعلام کرد و گفت: به ترتیب عراق با ۱۱۰ میلیون دلار، روسیه با ۵۷ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۱ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۰ میلیون دلار و امارات با ۷ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات‌مازندران بوده‌اند.

کد خبر 715232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.