افزایش مراجعات بیمارستانی مردم مشهد در پی آلودگی هوا

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به تشدید وضعیت ریزگردها و آلودگی هوای مشهد، میزان مراجعه به بخش‌ اورژانس تمام بیمارستان‌های مشهد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، رضا وثوقی مقدم امروز -چهارشنبه شش دی- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اثرات تغییرات آب‌وهوایی در ۲ تا ۳ روز بعد از آن، پیش‌بینی افزایش مراجعات به این بخش‌ها برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده شده و در این خصوص آمادگی‌های لازم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم وقتی که تعطیلی به دلیل وقوع ریزگردها، عدد بالای شاخص آلایندگی و آلودگی شدید هوا اعلام می‌شود در خانه بمانند و از رفت‌وآمد غیرضروری و همچنین گردش و تفریح در بیرون از منزل خودداری کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در شرایط فعلی و وضعیت کنونی به مانند ایام بحران کرونا بر استفاده از ماسک برای دوری از مشکلات تنفسی در زمان حضور در فضاهای باز تاکید داریم.

وثوقی‌مقدم تصریح کرد: ما از تمام بیمارستان‌ها درخواست کرده‌ایم از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به‌موقع به مراجعه‌کنندگان برخوردار باشند و از مردم هم می‌خواهیم که هشدارهای داده شده را کاملاً جدی بگیرند و رعایت تمامی مسائل پیشگیرانه را داشته باشند تا که سلامتی‌شان حفظ شود و با مشکلات تنفسی مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی از تمام مردم از جمله کودکان، سالمندان، مادران باردار و نیز بیماران خاص، زمینه‌ای و صعب‌العلاج که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند می‌خواهیم که تا زمان بهبود وضعیت آب‌وهوایی در خانه بمانند از حضور در جمع‌های شلوغ و محیط‌های باز و بسته خودداری نمایند تا با مشکلات جدی و شدید تنفسی مواجه نشوند.

کد خبر 715192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.