توضیحات سخنگوی دولت درباره داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور

سخنگوی دولت گفت: دربحث متقلبان کنکور هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد زیرا این‌ خلاف حقوق سایر داوطلبان و مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه ششم دی_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شائبه تقلب در آزمون سراسری اظهار کرد: روز گذشته با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرآیند به‌گونه‌ای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آنها شبهه‌دار است امکان حق اعتراض داشته باشند و هم از حقوق سایر داوطلبان و سایر آحاد مردم و حیثیت دانشگاه صیانت شود.

وی افزود: طبق پیش بینی صورت گرفته فرآیند اعتراض و شکایت در هیأت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های ذیربط انجام می‌شود. این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری می‌شود و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد.

وی ادامه داد: حق اعتراض باید به آنها داده شود تا بتوانند از تصمیم سازمان سنجش و آموزش کشور که آن‌ها را متقلب شناخته به مرجع دیگری که بی‌طرف و تخصصی است، شکایت کنند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: این موضوع سبب خواهد شد از حقوق سایر داوطلبان، آحاد مردم، حیثیت علمی دانشگاه و جامعه علمی کشور صیانت شود تا فرد متقلب امکان راهیابی به دانشگاه را نداشته باشد.

سخنگوی دولت درباره پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی برای اضافه شدن بخشی به ماده ۳۰ آئین‌نامه قانون بهبود محیط و کسب و کار گفت: طبق ماده ۳۰، تدابیر لازم برای اطلاع‌رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار انجام شده است و اجرای آئین‌نامه آن در حال انجام است. البته وزارت اقتصاد پیشنهاد اضافه شدن بخشی به ماده ۳۰ را مطرح کرده بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: معتقدیم تعدد و تکثر آئین‌نامه مطلوب نیست و هرچقدر بتوانیم با قوانین محدودتر و آئین‌نامه‌های مطلوب‌تر، آورده‌های بیشتری داشته باشیم، ارزنده است؛ چرا که یکی از گلایه‌های فعالان کسب و کار، تکثر آئین‌نامه‌ها و قوانین است.

سخنگوی دولت ادامه داد: با این حال دولت می‌تواند در قالب همان ماده ۳۰ مواردی را به آئین‌نامه اضافه کند و در فرآیند اجرای ماده ۳۰ هیچ‌گونه نقطه ضعفی وجود ندارد و اطلاع‌رسانی طبق آئین‌نامه در حوزه قواعد کسب‌وکار که پیش از این در دولت سیزدهم به تصویب رسیده، در حال انجام است.

تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی کاهش می‌یابد

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات خودروهای برقی و هیبریدی تصریح کرد: به هر میزان به سمت واردات خودروهای برقی، هیبریدی یا قیمت پایین خودرو حرکت کنیم، تعرفه‌ها به صفر یا یک درصد کاهش خواهد یافت، همچنین در مقابل اگر به سمت خودروهای گران‌قیمت یا غیربرقی پیش برویم، قیمت تعرفه‌ها افزایش یافته و بالا می‌ماند.

فعالان نگهداری وسایل نقلیه تاریخی حمایت می‌شوند

بهادری جهرمی درباره مصوبه امروز هیئت وزیران که به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسید، عنوان کرد: طبق این مصوبه، اصلاح آئین‌نامه شناسایی وسایل نقلیه تاریخی در دستور کار قرار گرفت تا از افرادی که در حوزه نگهداری و نمایش وسایل نقلیه تاریخی فعال هستند، حمایت‌های قانونی مؤثرتر و خدمات بهتر انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 715171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.