۲۷ درصد مردم خراسان شمالی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۷ درصد مردم خراسان شمالی تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند و به‌رغم توجه ویژه دولت به مناطق کم‌برخوردار، نیازمند توجه بیشتر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه ششم دی_ در دیدار با مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و برای توجه و توسعه بیشتر استان از اقدامات انجام شده حوزه بیمه سلامت حمایت خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۲۷ درصد مردم خراسان شمالی تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند و به رغم توجه ویژه دولت به مناطق کم برخوردار، نیازمند توجه بیشتر هستیم.

استاندار خراسان شمالی از عملکرد بیمه سلامت در مناطق کم برخوردار استان و کسب رتبه‌ی پنجم کشوری در پوشش بیمه‌ای این مناطق قدردانی و خاطرنشان کرد: دولت به بیمه سلامت و بیمه‌ی رایگان افراد کم برخوردار در استان توجه ویژه دارد.

حسین‌نژاد اطلاع رسانی به مردم و آموزش روستاییان از پوشش بیمه‌ای و اطلاع‌رسانی در اماکن درمانی را ضروری دانست و از رسانه‌ها خواست تا در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی این اقدامات ارزنده را به اطلاع عموم برسانند.

مهرداد سفیدگران، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، طی دو سال اخیر طرح‌های بزرگی از جمله تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص صعب‌العلاج اجرایی شده است که هم اکنون ۹ هزار و ۴۰۰ نفر بیمار خاص در استان وجود دارد.

سفیدگران با اشاره به اینکه خدمات بیمه سلامت از ۹ خدمت به ۵۹ خدمت افزایش یافت است، تاکید کرد: معلولان مددجویان بهزیستی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: پوشش بیمه‌ای مناطق محروم، برای ۱۱۳ هزار نفر انجام شده است.

کد خبر 715151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.