اجرای طرح بازآفرینی فضای سبز بوستان‌های گل محمدی و چشمه کساره

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: در هر منطقه‌ای بعضی بوستان‌ها طبق طرح بازآفرینی فضاهای سبز شهری بازبینی می‌شود و در این منطقه دو بوستان گل محمدی و چشمه کساره به منظور یکپارچگی، عملیات عمرانی، فضاهای سبز شهری و طرح‌های واحد مبلمان شهری در دست طراحی است که پس از آن عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت رسیدگی فضاهای سبز برای مدیریت شهری اظهار کرد: با افزایش جمعیت شهری و کمبود سرانه فضای سبز شهری در این منطقه افزایش فضاهای سبز شهری و ارتقای فضاهای سبز موجود همچنین تأمین آب فضای سبز شهری از اقدامات مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: طرح بازآفرینی فضای سبز شهری در دو بوستان گل محمدی و چشمه کساره از پروژه‌های مهم این منطقه در دست طراحی است که این منطقه آمادگی دارد با ابلاغ طرح مصوب عملیات اجرایی این دو پروژه را در دست اجرا قرار دهد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به طرح بازآفرینی فضای سبز بوستان گل محمدی تصریح کرد: عملیات عمرانی این بوستان با زیرسازی، اجرای پیاده‌راه‌ها و بلوک‌فرش آنکه مساحتی حدود ۹۷ هزار متر مربع را در بر خواهد داشت، در برنامه بازآفرینی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: عملیات ساماندهی و بهسازی آب‌نماها، طرح زیباسازی و مبلمان شهری و بازآفرینی فضای سبز شامل کاشت درخت، درختچه، تعویض چمن که با توجه به شرایط اقلیمی، کمبود منابع آبی و خاکی شهر اصفهان ترجیحاً از گونه‌های مقاوم، متحمل و در عین حال زیبا و با کیفیت استفاده خواهد شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به برآورد هزینه ۱۲۵ میلیارد ریالی طرح بازآفرینی بوستان گل محمدی بیان کرد: به منظور تأمین آب فضای سبز این بوستان و بوستان‌های مجاور طراحی منبع آب ۵۰۰ متر مکعبی انجام و عملیات اجرایی این منبع بتنی و زیرسطحی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

کد خبر 715123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.