بهره‌مندی بیش از ۴۰۰۰ هزار بی‌خانمان از گرمخانه شهرداری گرگان

شهردار گرگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌، چهارهزار و ۴۷۹ بی‌خانمان از خدمات گرمخانه که تحت عنوان مددسرای امید نامگذاری شده است، استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان سید محمدرضا سیدالنگی پیش از ظهر امروز - چهارشنبه ششم دی – در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری گرگان آذرماه سال ۱۴۰۰ مدد سرای امید را برای میزبانی از افراد بی‌سرپناه ایجاد کرده و از آن زمان شهروندانی که به هر دلیلی در خیابان مانده‌اند، امکان استفاده از این مرکز را دارند.

وی افزود: آمارها حاکی از این است که از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه چهار هزار و ۴۷۹ نفر از خدمات مددسرای امید استفاده کردند.

شهردار گرگان با بیان اینکه ایجاد مددسرای امید در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری گرگان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا فضایی ایمن با امکاناتی مناسب برای افراد بی‌سرپناه و البته کارتن‌خواب‌ها در این مجموعه فراهم شود.

سیدالنگی تصریح کرد: برخی افراد به‌صورت خود معرف و با مراجعه حضوری به گرم‌خانه می‌آیند و تعدادی هم با تماس شهروندان به شماره مرکز فوریت‌های خدمات شهری ۱۳۷ به این مرکز انتقال پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعدادی از افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب نیز توسط عوامل مدد سرای امید، جمع‌آوری و به این مرکز انتقال داده می‌شوند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای جمع‌آوری متکدیان نیست.

شهردار گرگان جمع‌آوری متکدیان را بخشی دیگر از وظایف شهرداری دانست و تاکید کرد: شهرداری گرگان در ۹ ماهه نخست امسال ۳۱۵ متکدی مرکز استان را جمع‌آوری کرده است.

سیدالنگی تاکید کرد: از مجموع ۳۱۵ متکدی، تعداد ۹ نفر به بهزیستی، ۱۷ نفر به کمیته امداد و سه نفر به دستگاه قضائی معرفی و دو نفر به بیمارستان جهت درمان، یک نفر به اداره اتباع امور خارجه و ۱۲ نفر به شهرستان محل سکونت اعزام شدند و سایر افراد نیز با اخذ تعهد آزاد شدند.

وی اظهار کرد: بسیاری از این افراد متکدی به‌دفعات توسط همکاران شهرداری جمع‌آوری می‌شوند، اما به علت نبود قوانین سخت‌گیرانه شاهد تکرار این پدیده زشت در سطح جامعه است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان تعداد ۲۵ نفر از افراد در راه مانده نیز جهت اسکان موقت مورد پذیرش قرار گرفتند.

سیدالنگی با تأکید بر اینکه وظیفه شهرداری طبق قوانین جلوگیری از تکدی‌گری است، گفت: آنچه در سطح جامعه مطرح می‌شود، انتقاد برخی شهروندان و بعضی رسانه‌ها بر اقدامات شهرداری در این زمینه است که باید گفت به جز ۱۲ سازمان و ارگان دولتی در این خصوص مسئول هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، وزارت کشور، کمیته امداد از دیگر دستگاه‌های مسئول در این موضوع هستند، اما در عمل بار دستگاه‌های دیگر نیز بر دوش شهرداری است.

کد خبر 715122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.