عجیب‌ترین ممنوعیت‌های گردشگری جهان در ۲۰۲۳

ازدیاد گردشگران در مقاصد گردشگری سراسر دنیا موجب شد برخی کشورها، از تعیین جریمه‌های سلفی تا ممنوعیت زیرانداز و نصب اعلان‌های جعلی به سرکوب پدیده توریسم بیش‌ازحد بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از سر گرفته شدن سفرها پس از لغو محدودیت‌های کرونایی با افزایش چشمگیر تعداد گردشگران در جهان همراه بود، تا جایی که تعدادی از مقاصد گردشگری با پدیده توریسم بیش‌ازحد مواجه شدند. بعضی از مقاصد محبوب برای مقابله با این معضل در ۲۰۲۳ به چند اقدام سرکوب گردشگر پرداختند تا فشار واردشده را تا حدی کم کنند.

عجیب‌ترین ممنوعیت‌های گردشگری جهان در ۲۰۲۳

اقداماتی همچون محدود کردن کشتی‌های کروز، افزایش مالیات گردشگران و محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان واضح و منطقی بود، اما بعضی از این مقاصد با تعیین قوانینی عجیب که به‌نحوی خارج از چارچوب تفکر توصیف شده است، به تیتر خبرها تبدیل شده‌اند. در ادامه با بعضی از عجیب‌ترین قوانین مقابله با گردشگری بیش از حد آشنا می‌شویم که در سال جاری ارائه شده است.

ممنوعیت زیرانداز در سواحل ساردینیا

مقامات ساردینیا، دومین جزیره بزرگ ایتالیا، با هجوم حجم بالایی از گردشگران در تابستان ۲۰۲۳، مجموعه‌ای از قوانین را وضع کردند که شامل محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان و تعیین محدودیت‌های زمانی بود. پلوسا در ساحل غربی نوعی ممنوعیت زیرانداز حوله‌ای را معرفی کرده است که مطابق با آن گردشگران برای نشستن در سواحلی باید از تشک‌های مخصوص یا صندلی‌های تاشو استفاده کنند که شن‌ها و ماسه‌های ساحل به آن‌ها نچسبد.

عجیب‌ترین ممنوعیت‌های گردشگری جهان در ۲۰۲۳

ورود به ساحل صورتی معروف اسپیاجیا روزا نیز در ۲۰۲۳ ممنوع بود و برای بازدیدکنندگان جریمه‌های ۵۰۰ یورویی بابت قدم زدن در آن و تا ۳۵۰۰ یورو جریمه در صورت برداشتن شن و ماسه به همراه دارد.

محدودیت پخش موسیقی در سواحل پرتغال

پرتغال اوایل ۲۰۲۳ به مسافران ساحلی هشدار داد که در صورت پخش موسیقی با صدای بلند تا ۳۶ هزار یورو جریمه خواهند شد. به این ترتیب استفاده از بلندگوهای قابل حملی که پخش آهنگ توسط آن‌ها با صدای بلند موجب آزار مردم محلی و گردشگران می‌شود، توسط سازمان ملی دریایی کشور (AMN) ممنوع شد. این سازمان همچنین انجام بازی‌های توپی در خارج از مناطق تعیین شده، کمپینگ در خارج از محوطه مشخص و آتش روشن کردن را ممنوع کرد.

ممنوعیت اعمال ناپسند در اسپانیا

شهر سویل یا سویا در اسپانیا با قانونی برای جلوگیری از اعمال ناپسند در ملاءعام به سرکوب رفتارهای ضداجتماعی همچون پوشیدن لباس‌های نامتعارف یا رفتارهای نامناسب در محیط‌های عمومی در سال جاری پرداخت.

عجیب‌ترین ممنوعیت‌های گردشگری جهان در ۲۰۲۳

تعیین جریمه برای سلفی گرفتن در ایتالیا

پورتوفینو یک شهر ساحلی کوچک در ریویرای ایتالیا است که تبدیل آن به یک مرکز توریستی با وارد آمدن فشار بر مردم محلی همراه بوده است. این شهر گردشگران را به‌دلیل پرسه زدن با هدف گرفتن سلفی جریمه می‌کند، چراکه در طول تابستان سال قبل تجمع بازدیدکنندگان برای گرفتن عکس سلفی با مسدود شدن مسیرها و جاده‌ها همراه بود. ساکنان برای جلوگیری از سلفی گرفتن گردشگران به ایجاد حصار اطراف اماکن محبوب با پس‌زمینه خیره‌کننده برای سلفی اقدام کرده‌اند.

علائم هشداردهنده جعلی در سواحل اسپانیا

یکی از عجیب‌ترین سرکوب‌های گردشگری سال جاری در سواحل اسپانیا مشاهده شد، اما این ممنوعیت در واقع جعلی بود؛ مداخله‌کنندگان در این محدودیت به نصب تابلوهای هشداردهنده دروغین در سواحل سرتاسر مایورکا پرداختند که از ممنوعیت ورود گردشگران انگلیسی‌زبان خبر می‌داد.

عجیب‌ترین ممنوعیت‌های گردشگری جهان در ۲۰۲۳

بعضی بنرها نیز نسبت به وجود عروس‌های دریایی خطرناک، احتمال سقوط سنگ یا آلودگی آب دریا با فاضلاب هشدار داده بود و با نصب نمادهای «شنا ممنوع» یا هشدار حفظ محدودیت فاصله کمتر از ۱۰۰ متری از اقیانوس، از وجود ممنوعیت‌هایی برای گردشگران خبر داده بود.

در این بنرها با خط‌های ریز به زبان محلی توضیح داده بود که این مشکلات وجود ندارد و تنها برای مقابله با گردشگری بیش‌ازحد نسبت به آن اقدام شده است.

کد خبر 715083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.