فعالیت بیش از ۵۰۰ واحد فناورانه در کرمانشاه

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت تجاری سازی محصولات دانش بنیان، گفت: بیش از ۵۰۰ واحد فناورانه در کرمانشاه فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیامک آزادی بعد از ظهر سه شنبه _ پنجم دی _ در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۲۵ غرفه از توانمندی‌ها، محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناورانه و ساختارهای پژوهشی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارائه شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ محصول و دستاورد متفاوت‌تر از سال‌های گذشته توسط پژوهشگران و نخبگان ارائه شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ واحد فناورانه در این استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۹۲ واحد شرکت دانش بنیان است که بخشی از دستاوردهای این شرکت‌ها در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی به ویژگی بارز این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: حداقل بیش از ۵۰ درصد محصولات عرضه شده در این نمایشگاه توانایی و قابلیت توسعه ویژه دارند و در حال حاضر وارد بازار نیز شده‌اند.

به گفته آزادی حداقل ۲۰ محصول ارائه شده در این نمایشگاه صرفاً شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه تولید کننده آن در کشور هستند و این محصول‌ها قابلیت ویژه‌ای برای صادرات دارند.

وی بیان کرد: یکی از اهدافی که در نمایشگاه سال جاری دنبال کردیم برنامه‌ریزی و هدف گذاری برای مردمی‌سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان بود تا بتوانیم با یک زبان ساده این دستاوردها و محصولات را به عموم مردم نیز ارائه بدهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تاکید کرد: حتماً برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهیم داشت تا بعد از نمایشگاه بتوانیم الزامات توسعه این شرکت‌ها را با همراهی مدیریت استان پیش ببریم تا علاوه بر مصرف در داخل استان، در حوزه ترویج این محصولات برای صادر به خارج از استان نیز اقداماتی انجام بدهیم.

وی با اشاره به وضعیت کرمانشاه از لحاظ شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این استان رتبه نخست را در غرب کشور به لحاظ کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش بنیان دارد به گونه‌ای که این شرکت‌ها مرحله تولید نمونه اولیه را پشت سر گذاشته و اکثر آنها در مرحله پایلوت و نیمه صنعتی هستند.

آزادی خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان این استان درخواست‌هایی را برای راه‌اندازی خط تولید در کشورهای حاشیه خلیج فارس، برخی از کشورهای آفریقایی و همسایگان شمالی کشور دارند.

کد خبر 715051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.