۳۰۹ آموزش دهنده پای کار نهضت سواد آموزی چهارمحال و بختیاری

معاون نهضت سواد آموزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳۰۹ آموزش دهنده فعال پای کار سواد آموزی استان هستند و بنا داریم با ظرفیت موجودی که در اختیار داریم امسال دو هزار و ۹۰۰ نفر را در استان با سواد کنیم.

یاسر خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به دست آورده‌ای سازمان نهضت سوادآموزی اظهارکرد: طبق آخرین سرشماری قبل از انقلاب درصد باسوادان استان بسیار پایین و تنها کمتر از ۳۶ درصد از جمعیت استان باسواد بوده‌اند. این در حالی است که آمار سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۹۷ درصد مردم استان باسواد هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۹ آموزش دهنده فعال پای کار سواد آموزی استان هستند و بنا داریم با ظرفیت موجودی که در اختیار داریم امسال ۲۹۰۰ نفر را در استان با سواد کنیم.

معاون نهضت سواد آموزی چهارمحال و بختیاری بیان اینکه فرصت ثبت نام در طرح سواد آموزی تا پایان دی ماه است. خسروی ادامه داد: امسال می‌توانیم برای اولین بار ۲۰ درصد از کل ظرفیت خود را به محدوده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال اختصاص داده و داوطلبان در این محدوده سنی را ثبت نام کنیم.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی برنامه‌های بسیار مناسبی نیز در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در اختیار دارد. تاکید کرد: مسابقات انشا نویسی، مقاله نویسی، کتابخوانی، برنامه‌هایی مانند نماز، کلید بهشت، خواندن قرآن و آموزش رایانه که می‌تواند بسیار مثمر ثمر از جمله برنامه‌های فرهنگی نهضت سواد آموزی استان است.

معاون نهضت سواد آموزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی استان برای بازماندگان از تحصیل هم چاره‌ای دارد، خاطرنشان کرد: برای بازماندگان از تحصیل نیز سامانه‌ای با عنوان سامانه شهید محمودوند ویژه دوره ابتدایی در اختیار داریم که در بحث شناسایی این افراد طراحی شده است.

خسروی اضافه کرد: در زمینه شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، مؤسسه‌ای تحت عنوان خیرین حامی بازماندگان تشکیل شده که به کمک خیرین نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل اقدام می‌کند.

وی گفت: سازمان نهضت سواد آموزی استان در سال ۱۴۰۱ از بین معاونت‌های سواد آموزی کشور موفق به کسب رتبه سوم شد.

کد خبر 715049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.