ارتقای سطح خدمات اتوبوسرانی و بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان تا ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصدد هستیم از فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر با هماهنگی استاندار اصفهان، سال آینده بهره‌برداری کنیم، همچنین با کمک دولت تا مهر ۱۴۰۳ خدمات اتوبوسرانی در اصفهان را به سطح A برسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در قرارگاه مقابله با آلودگی هوا که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای تکمیل مترو، بزرگترین قرارداد تأمین مالی طراحی و اجرای خط دو قطار شهری با شرکت مپنا به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو طی چهار سال برای تجهیزات برق الکترونیک و ناوگان بسته شده است.

وی افزود: این قرارداد به مصوبه ماده ۶۲ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیاز دارد که تقاضا داریم پیگیری و سهم شهرداری از طریق فاینانس تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درصدد هستیم از فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر با هماهنگی استاندار اصفهان، سال آینده بهره‌برداری کنیم تا مردم را از محروم‌ترین و شلوغ‌ترین نقاط اصفهان به مرکز شهر برساند.

نورصالحی ادامه داد: غیر از قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی، قرارداد حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومانی با شرکت مپنا بسته شده است که نیاز به حمایت مالی دارد.

وی با بیان اینکه چهار رام قطار شهری اصفهان سه سال است در چین ساخته شده، اما برای وارد کردن آن نیاز به ۲۳ میلیون یورو منابع مالی نیاز است، گفت: کمترین میزان اوراق مشارکت را قطار شهری اصفهان داشته است، به‌طوری که سال جاری میزان آن ۶۰۰ میلیارد تومان بود و برای سال آینده ۴,۳۰۰ میلیارد تومان تقاضا کردیم.

آمادگی داریم از طریق فاینانس برای خرید اتوبوس برقی اقدام کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قبل از دوران شیوع کرونا ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان تردد داشت، اما پس از این دوران تعداد این اتوبوس‌ها به ۶۰۰ دستگاه رسید، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با کمک وزارت کشور ۴۰۰ اتوبوس برای شهر اصفهان خریداری و تاکنون ۲۰۰ دستگاه وارد شهر شده است، اما ۲۰۰ دستگاه اتوبوس باقی مانده است که ۱۴۰ اتوبوس جزو تعهدات وزارت کشور است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: قصد ما این است که با کمک دولت تا مهر ۱۴۰۳ خدمات اتوبوسرانی در اصفهان را به سطح A برسانیم تا شهروندان با کمتر از پنج دقیقه انتظار بتوانند برای انجام سفرهای درون‌شهری خود از اتوبوس استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجوز اتوبوس‌های برقی باید زودتر صادر شود، افزود: آمادگی داریم از طریق فاینانس برای خرید اتوبوس برقی اقدام کنیم.

کد خبر 715021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.