رشد ۴۴ درصدی صدور اسناد مالکیت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد از رشد ۴۴ درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال اظهار کرد: در استان یزد از ۷ میلیون ۴۵ هزار هکتار کل اراضی، بیش از هفت میلیون و ۲۷۴ هزار هکتار آن اراضی ملی است که کاداستر آنها تمام شده است.
وی گفت: همچنین از ۷۹ هزار و ۸۹۵ هکتار اراضی کشاورزی استان، کاداستر حدود ۵۶ هزار هکتار آن معادل حدود ۷۱ درصد انجام شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد افزود: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش‌های مختلف استان یزد با جدیت و به صورت جهادی در حال انجام است.
اقبال ادامه داد: در این خصوص با تلاش‌های صورت گرفته یزد در بخش اتمام کاداستر اراضی ملی در میان ۱۰ استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی در رتبه اول و در کاداستر کشاورزی هم در رتبه نخست قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه صدور سند مالکیت کاداستری نیز با توجه به اینکه این بخش مردم محور است نسبت به عملکرد ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ که آمار صدور سند حدود ۶۰ هزار جلد بوده امسال این آمار به حدود ۸۶ هزار جلد افزایش یافته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار امیدواری کرد که با توجه به اجرای طرح‌های مختلف همچون جهاد ثبتی منتظران ظهور اداره و نذر خدمت در واحدهای ثبتی این آمار تا پایان سال نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.
کد خبر 715010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.