ایجاد اشتغال در استان مرکزی ۲۳ درصد از سهم تعهدی جلوتر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: امسال ایجاد اشتغال در این استان، ۲۳ درصد از سهم تعهدی جلوتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حسن میرزاخانی عصر سه شنبه _پنج دی_ در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی اظهارکرد: استان مرکزی در بحث نرخ بیکاری و اشتغال وضعیت خوبی دارد.

وی افزود: در دو ونیم سال اخیر در استان مرکزی علاوه بر تعهداتی که دولت برای در نظر گرفته، مازاد اشتغال هم ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان در زمینه ثبت اشتغال در سامانه رصد وضعیت خوبی دارد تصریح کرد: انتظار می‌رود اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه ثبت شود تا به پایان مهلت مقرر موکول نشود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجال اشتغال در اراک، خمین وشازند باید تلاش مضاعف‌تری صورت گیرد زیرا در این شهرها نرخ بیکاری بیشتر است.

میرزاخانی اضافه کرد: دولت با سختی بسیار زیادی منابع مالی را برای تحقق تعهدات خود تأمین می‌کند؛ بنابراین باید دستگاه‌ها همه تلاش خود را با هماهنگی کامل برای استفاده بهینه از این منابع به کار گیرند.

وی گفت: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهادها و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان مرکزی ضروری است.

معرفی یک هزار و۵۷ طرح به بانک‌های عامل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۷ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

جمشید امیدی اظهارکرد: از این تعداد، تسهیلات هزار و ۱۱۸ طرح به مبلغ ۸۹۱ میلیارد ریال از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: بر اساس سامانه ملی رصد، در استان مرکزی تاکنون با پیشرفت ۱۲۳ درصدی، ۱۳ هزار و ۴۴۰ اشتغال جدید ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه میزان تعهد اشتغال در این استان ۱۰ هزار و ۹۹۶ مورد در نظر گرفته شده است گفت: اعتبار ابلاغی از محل بند "ب" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری برای کمیته امداد امام خمینی (ره) ۶,۰۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: از این میزان تاکنون ۵,۳۷۹ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است همچنین در این راستا ۳۸۶۰ طرح به مبلغ ۵,۱۴۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

امیدی از پرداخت دو هزار و ۶۵۷ طرح به مبلغ ۳,۵۰۱ میلیارد ریال خبر داد و اظهارکرد: امسال اعتبار ابلاغی بهزیستی استان مرکزی از محل بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه، هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از این میزان تاکنون ۹۷ درصد آن اختصاص یافته است در این زمینه ۶۳۳ طرح به مبلغ ۸۹۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و ۴۵۸ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: اعتبار ابلاغی بنیاد برکت استان مرکزی امسال از محل جز چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه هزار و ۹۸ میلیارد ریال است.

وی گفت: در این زمینه هم ۸۰۳ طرح به مبلغ ۹۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و ۶۶۸ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

امیدی اظهارکرد: بالغ بر ۷۰۰ عنوان طرح پرکاربرد و دارای اولویت در سامانه تک اشتغال استان مرکزی بارگذاری شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۳۹۸ طرح مربوط به بخش خدمات، ۱۳۵ طرح در بخش کشاورزی و ۱۶۷ طرح در بخش صنعت بوده است.

کد خبر 715006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.