استان یزد پیشگام در تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا/ تولید ۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا در یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد با تولید ۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا در کشور رتبه اول را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده اظهار کرد: در استان یزد ۱۵ واحد فعال تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا وجود دارد که عمده آن در شهرستان بافق است.

وی ضمن اشاره به اینکه بافق قطب مهم تولید ماهی تیلاپیا در منابع آبی کشور است، افزود: در سال جاری تعداد سه میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا گونه نیل در واحدهای تولیدی استان یزد، تکثیر و به متقاضیان تحویل داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر واحدهای تکثیر تیلاپیا، بچه ماهی تولیدی خود را در داخل استان و همچنین استان‌های مجاز به پرورش این گونه، به متقاضیان عرضه می‌کنند.

حاتمی‌زاده بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولیدکنندگان ضمن ارائه تسهیلات کم‌بهره نسبت به ایجاد سایت الگوئی پرورش تیلاپیا در شهرستان بافق اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سایت بهره‌برداران و علاقمندان می‌توانند در راستای افزایش تولید و کمک به اقتصاد ملی ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اهداف سند تحولی یزد نوین در رابطه با تولید پنج هزار تن ماهی تیلاپیا و ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد هشت مورد موافقت اصولی پروانه تأسیس و پروانه بهره‌برداری در خصوص تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا صادر شده است.

کد خبر 714989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    می گویند این نوع ماهی یک نوع چربی مضر در خودش دارد که سلامتی را به خطر میندازد. این ست که در بعضی کشورها تولیدش ممنوع شده