کلاهبرداری اینترنتی با ترفند انتشار آگهی تور زیارتی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی دروغ و با ترفند اعزام به تور زیارتی در یکی از وبگاه‌های واسطه‌گر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از وبگاه‌های واسطه‌گر به بهانه ثبت‌نام در تور زیارتی از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارشناسان این پلیس مشخص شد شاکیان در این وبگاه با آگهی ثبت‌نام در تور زیارتی مواجه می‌شود، جهت ثبت‌نام با فردی که آگهی را منتشر کرده بود، تماس می‌گیرد که متهم به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از آن‌ها درخواست بیعانه بابت ثبت‌نام هر نفر در این تور را می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مال‌باختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده از سوی کلاهبردار، نه تنها بلیت دریافت نکرده‌اند، حتی آگهی‌دهنده از پاسخگویی به تماس آن‌ها امتناع و آگهی خود را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی در نهایت متهم شناسایی شد و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان گفت: شهروندان برای خرید و یا پیش‌خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از وبگاه‌های متفرقه و بدون مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین هم‌وطنان عزیز می‌توانند برای ثبت گزارش‌های خود با مراجعه به قسمت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir، همچنین تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

کد خبر 714943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.