اجرای طرح ساماندهی و پاک‌سازی محلات منطقه ۷ اصفهان از پسماند

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از آغاز اجرای طرح ساماندهی و پاک‌سازی محیط زیست محلات این منطقه از انباشت پسماند و نخاله‌های ساختمانی خبر داد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این طرح زمین‌های بایری که تبدیل به محل انباشت زباله یا نخاله‌های ساختمانی شده‌اند شناسایی و پاک‌سازی آن به تفکیک محله به محله در حال اجراست.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و حساس‌سازی عموم شهروندان نسبت به محیط زیست و مخاطرات ناشی از انباشت زباله در معابر افزود: به‌رغم آنکه بیشتر شهروندان نسبت به این موضوع آگاهی و حساسیت لازم را کسب کرده‌اند، اما برخی شهروندان با رعایت‌نکردن این موضوع علاوه بر ایجاد نازیبایی و مخدوش‌کردن منظر شهری، به کاهش سطح سلامت خانواده ساکنان در محلات نیز دامن می‌زنند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به درخواست‌های شهروندان درباره اطلاع‌رسانی محلی با این موضوع گفت: بیش از ۱۰ طرح گرافیکی با محوریت مشارکت شهروندان در نظافت محیط زیست محلات طراحی شده و در قالب هزار عدد سیلک اطلاع‌رسانی در سطح منطقه در حال نصب است.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: از طرفی دیگر به شرکت‌های پیمانکار حمل زباله منطقه نیز تذکرات لازم ابلاغ شده و هم‌اکنون این شرکت‌ها تمام توان خود را برای نظافت معابر محلات به‌کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: موضوع نظارت بر خدمت‌رسانی شرکت‌های طرف قرارداد با جدیت از طرف اداره خدمات شهری منطقه دنبال می‌شود و این موضوع می‌تواند از طرف شهروندان نیز بررسی شود و موارد مورد نظر خود را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان افزود: از شهروندان نیز درخواست داریم همیار و همکار شهرداری منطقه خود باشند و در صورت مشاهده بیرون گذاشتن زباله خارج از نوبت توسط برخی ساکنان محله خود، به آن‌ها تذکر دهند.

کد خبر 714930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.