کاهش ۸ درصدی بارش‌های پاییزی در کردستان/ سروآباد پربارش‌ترین شهر

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: بارش‌های استان کردستان در فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: بارش‌های استان کردستان به صورت میانگین در سال زراعی جاری (اول مهر تا پایان پاییز) بالغ بر ۷۶ میلی‌متر بوده است که نسبت به دوره بلندمدت (۳۰ سال اخیر) کاهش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان بارش‌های امسال استان در فصل پاییز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که میانگین بارش استان ۸۴ میلی‌متر بوده است کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امسال شهرستان‌های سروآباد با ۱۸۲ میلی‌متر، بانه با ۱۲۳ میلی‌متر و مریوان با ۱۱۵ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در میان شهرهای استان کردستان به خود اختصاص داده‌اند.

پناهی تصریح کرد: میزان بارش شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز در سال زارعی جاری ۸۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پاییز امسال شهرستان قروه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش بارندگی و دیواندره ۳۸ درصد کاهش بارندگی را داشته است که بیشترین درصد افزایش و کاهش بارندگی را در میان شهرستان‌های استان کردستان به خود اختصاص دادند.

کد خبر 714899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.