تاریخ واریز یارانه جدید + استعلام و پیگیری (دی ۱۴۰۲)

یارانه کمک‌معیشتی دی ۱۴۰۲ نیز همچون ماه‌های گذشته، بیستم دی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۵۵، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق معمول ماه‌های گذشته روز چهارشنبه، بیستم دی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه، بیست‌ویکم دی قابل برداشت خواهد بود.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آن‌ها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه به عنوان کالابرگ استفاده شود و از ۱۱ قلم مرتبط با این طرح خریداری شود، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به یارانه فرد اضافه خواهد شد.

سامانه استعلام یارانه با کد ملی

سرپرست هر خانوار می‌تواند در وبگاه hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود ببیند. با کمک این سامانه اطلاعات زیادی درباره رایانه دریافتی دست خواهد آمد؛ این سامانه به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه و جاماندگان حمایت معیشتی راه‌اندازی شده است.

امکان مراجعه به سامانه حمایت معیشتی و انجام اعتراض از این طریق برای همه کسانی که تصور می‌کنند به اشتباه از طرح هدفمندی یارانه‌ها حذف شده یا جزو واجدین شرایط یارانه معیشتی قرار نگرفته‌اند، وجود دارد.

کد خبر 714895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا روشن شاه IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    لطفا اجازه بدهید تا صحبت کنم حداقل شاید به این وسیله مقامات محترم قوه‌قضاییه متوجه فاجعه فساد شدند و کمی اهمیتی بیشتری دادند. اگر حق و حقوق خودمان را بدهند والله نیازی به گرفتن یارانه نداریم 😭 این همه فشار روی دولت نمیبود ولی چون خیانت میشود و بخاطر رشو بازپرس خیانت میکند در نهایت تمام فشارها روی دولت خواهد آمد. چرا الان بنده محتاج گرفتن 400 تومان یارانه باشم که کرایه تاکسی نداشته باشم پیگیر کارهایم در دادسرای انتظامی قضات باشم. این بود دولت محترم مردمی؟ هر روز بیشتر به ذلت خاری افتادیم. لطفا اهمیت بدهید 12 شکایت در دادسرای انتظامی قضات همه بی نتیجه دریغ از یک رسیدگی که ارزش دار باشد. آخر تا کجا؟ تا کی؟ چنین بی عدالتی ها رو تحمل کنیم. والله به مرگم راضی هستم.
  • محمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    خیلی خوب من راضی هستم