اصل تکریم و معرفی الگوها در مسیر حرکت جامعه برخاسته از تعالیم مکتبی ما است

استاندار اصفهان گفت: اصل تکریم، قدردانی و معرفی الگوها در مسیر حرکت جامعه، یک امر بسیار پسندیده و برخاسته از معارف اهل بیت (ع) و تعالیم مکتبی ما است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در بیست‌وششمین جشنواره شهید رجایی اصفهان اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی با مأموریت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اداری کشور تلاش می‌کند که هرسال یک مسابقه را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم در سراسر کشور تعریف کند و در سطح استانی نیز تلاش می‌کند با فراهم کردن یک میدان ارزیابی، گزارشی را از نوع خدمت رسانی دستگاه‌های مختلف به استان، مردم و دستگاه‌های اداری ارائه کند.

وی افزود: این مأموریت بسیار مهمی است و اگر بعضاً در برگزاری جشنواره تاخیراتی داریم و در هفته دولت برگزار نمی‌شود به این علت است که با شرایط پرکاری دولت توأم شده است و ما اصرار داشتیم که بتوانیم حتماً در این دوره در خدمت معاون اجرایی رئیس جمهور باشیم، اما چندین بار به دلیل ماموریت‌هایی که ریاست محترم جمهور به ایشان می‌دادند امکان برگزاری فراهم نبود، بنابراین از بابت تأخیر پیش آمده پوزش می‌طلبم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: نکته دوم این است که اصل تکریم، قدردانی و معرفی کردن الگوها در مسیر حرکت جامعه، یک امر بسیار پسندیده و برخاسته از معارف اهل بیت (ع) و تعالیم مکتبی ما است. حرکت رو به جلو و برابر نبودن فضائل انسان‌ها حتی در دو روز، اشاره به همین موضوع دارد و از تعالیم و معارف مکتبی است که ما از اهل بیت (ع) و قرآن آموخته‌ایم و در زندگی روزمره باید حواسمان باشد که جهت‌گیری اقداماتمان ما را به کجا می‌برد.

مرتضوی ادامه داد: در زندگی و مأموریت‌های کاری، رویکرد ما همین است و این انتخاب ما است که در جایگاه و مسئولیتی که در اداره داریم بدون توجه به این وظایف و این اصل مهم و راهبردی کار کنیم یا با توکل بر خدا، صبر، استقامت، به خدمت گرفتن همه ظرفیت‌ها، دانش، تخصص خیرخواهی رو به جلو حرکت کردن، حسن تدبیر، سعه‌صدر، نظم و انضباط، بلند همتی و بسیاری از نکات دیگری که استحضار دارید به عنوان زمینه حرکتمان بهره ببریم.

وی افزود: معروف است که شیخ انصاری بر منبری قرار بود خطابه ای داشته باشد، جمعیت بسیاری زیادی آمده بودند و یکی از اهالی مسجد برای دعوت مردم به آرامش و سکوت گفت خدا رحمت کند پدر و مادر کسی را که از جای خودش قیام کند و یک قدم به جلو بیاید. شیخ برمیگردد از منبر پایین بیاید، سوال میکنند ناراحت شدید؟ ایشان میگوید نه من میخواستم همین حرف را بزنم که خدا رحمت کند پدر و مادر کسی را که قیام کند و یک قدم به جلو حرکت کند.

مرتضوی ادامه داد: این عصاره چیزی است که ما به دنبال آن هستیم؛ اینکه غیر از معرفی الگوها بر فضائل تاکید کنیم و بگوییم در بخش تخصصی باید چه اتفاقی بیفتد و در فضائل عمومی سازمان، کارکنان، شخصی و عمومی، چه رویکردی را باید دنبال کنیم؟ همچنین باید بررسی کنیم از این جلسه تا جلسه سال آینده چقدر در ترویج این معارف در مجموعه ها تلاش کرده ایم؟

استاندار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه بعضاً ما این موارد را در سازمان و کارمان جدی نمیگیریم، گفت: سال گذشته گزارش شد که یک یا دو دستگاه در فرایند ارزیابی شرکت نکردند. من خواهش میکنم آن دستگاه ها شناسایی شوند و کتباً از آنها توضیح بخواهند که علت چه بوده است؟ زیرا اگر دلیل موجه نباشد باید در قالب های مختلف منجر به توبیخ و تنبیه شود، زیرا ما حق نداریم در مسیر خدمت رسانی به هر دلیلی اجازه ارزیابی ندهیم.

وی تاکید کرد: ما نسبت به مردم مسئولیت داریم و وظیفه داریم همانطور که در عرصه خدمت رسانی الگوها را معرفی میکنیم، به آنهایی که در این مسیر کوتاهی میکنند نیز تذکر دهیم.

مرتضوی اظهار کرد: یکی از مصادیق این ارزیابی در قالب همین جشنواره شهید رجایی است که با همت خوب مجموعه شورای توسعه مدیریت راهبردی استان اصفهان انجام میشود و تلاش شده تا با دقت، توسعه شاخص ها در ارزیابی ها و دخیل کردن همه، کار موثری انجام شود و من از همه دست اندرکاران تشکر میکنم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیران دستگاه ها همه به این امر اهتمام داشته باشند و تلاش کنند به صورت واقعی آن چیزهایی را که منجر به ارتقا کیفیت و کمیت خدمت رسانی در دستگاه های خودشان میشود را به نحو مطلوبی پیاده کنند.

وی در انتها گفت: جا دارد که تشکر ویژه ای از همه دستگاه ها استان داشته باشم، زیرا در فرایند ارزیابی که انجام شده، استان اصفهان در مقایسه با سایر استان ها در سطح عالی و جزو ۵ استان با ارزیابی عالی کشور قملداد شده است که این مرهون همه زحماتی است که شما در دستگاه های مختلف کشیدید و شخص من به تنهایی توانایی و شایستگی چنین کاری را ندارد و من از همت همه دستگاه ها در این امر تشکر میکنم.

کد خبر 714883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.