تعیین نهایی دستمزد کارگران پس از جلسه شورای عالی کار

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت طبق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: به‌طور معمول رقم تعیین‌شده دستمزد کارگران تأمین اجتماعی نیز با پیروی از حقوق کارکنان دولت، عددی حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته می‌شود.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: به‌طورمعمول رقم تعیین‌شده برای افزایش دستمزد کارگران تأمین اجتماعی نیز با پیروی از همین حقوق کارکنان دولت، عددی حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: بودجه مجلس در تعیین دستمزدها در شورای عالی کار بسیار تأثیرگذار است، با وجود آنکه نرخ‌گذاری دستمزد کارگران بر عهده شورای عالی کار است، اما چون بیشتر اعضای این شورا را ترکیبی از نمایندگان دولت و کارفرما را تشکیل می‌دهند، معمولاً دستمزدها نیز طبق نظر اکثریت اعضا و بر اساس بودجه تعیین می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت: سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی دستمزدها، پیگیری‌هایی برای متناسب بودن دستمزدها با نرخ تورم انجام گرفت، اما نتیجه‌بخش نبود.

برشان بیان کرد: برای سال آینده با توجه به تورم کشور، در تلاش برای افزایش رقم دستمزدها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با این‌وجود، هنوز اظهارات نهایی برای دستمزدها نمی‌توان ارائه کرد زیرا تا هفته‌های پایانی سال جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان بیان کرد: تصمیم نهایی در جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم برای سال ۱۴۰۲ با تصمیمات بهتری در ارتباط با دستمزد کارگران روبه‌رو شویم.

کد خبر 714880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.