طرح آبرسانی به روستای نمین و عنبران آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از بهره‌برداری طرح انتقال آب نمین، عنبران و پنج روستای اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علی حیدری اناری _صبح امروز سه‌شنبه پنجم آذر_ در بازدید از روند اجرایی این پروژه اظهار کرد: تاکنون برای تکمیل فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: ارزش فعلی پروژه نزدیک به سه هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که با بهره‌برداری از آن مشکل آب شرب و صنعت شهرهای نمین، عنبران و ۵ روستای مجتمع رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: با وارد شدن چاه شماره چهار به مدار بهره‌برداری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب وارد مخزن ۵۰۰ متر مکعبی می‌شود و ظرفیت تأمین آب شهرها و روستاهای هدف به ۱۶۷ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

عبدالرضا محبت‌دار، نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید گفت: با راه‌اندازی این طرح نیاز آب شرب شهرستان‌های نمین، عنبران و روستاهای مجتمع تا افق سال ۱۴۲۵ تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح دارای سه عدد مخزن ۲ هزار متر مکعبی و ۳ عدد مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۲ کیلومتر خط انتقال است.

نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران تصریح کرد: تعداد سه باب چاه جهت تأمین آب در حال بهره‌برداری بود که چاه شماره چهارم نیز وارد فاز بهره‌برداری شد و پس از اتمام نواقص جزئی باقی‌مانده پروژه تکمیل و به شرکت آب و فاضلاب تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 714876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.