پروژه احداث خط BRT در خیابان آتشگاه به بهره‌برداری رسید

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: احداث خط BRT خیابان آتشگاه در دو طرف رفیوژ میانی این خیابان به‌طول ۶۵۰ متر، پس از دریافت مجوزهای لازم و اجرای عملیات در مدت زمان چهارماه به بهره‌برداری رسید.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:BRT نوع جدیدی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی محسوب نمی‌شود، بلکه در واقع خطوط پرسرعت اتوبوسرانی است که از تمام امکانات و تکنولوژی‌های به‌روز برای افزایش سرعت حرکت اتوبوس‌ها بهره می‌برد.

وی افزود: شهرداری اصفهان به‌منظور استفاده بهینه از امکانات موجود برای توسعه پایدار شهر و ارتقای سلامت شهروندان بر اساس مطالعات جامع حمل‌ونقل همگانی، اقدام به توسعه خطوط تندروی اتوبوسرانی کرده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: احداث خط BRT خیابان آتشگاه در دو طرف رفیوژ میانی این خیابان به طول ۶۵۰ متر پس از دریافت مجوزهای لازم و اجرای عملیات در مدت زمان چهارماه به بهره‌برداری رسید.

قاضی‌عسگر با اشاره به تأثیر مثبت اتوبوس‌های تندرو در کاهش ترافیک شهر ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان، این پروژه با ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شد.

وی با بیان اجرای عملیات پروژه احداث ایستگاه‌های اتوبوس تندروی خیابان آتشگاه گفت: هدف از احداث این پروژه تسهیل در تردد شهروندان و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است که مسیر ویژه اتوبوس حد فاصل خیابان سردار حجازی تا دوربرگردان کندروی شهید خرازی به‌طول ۳۰۰ متر در دو لاین دو طرف رفیوژ میانی خیابان آتشگاه احداث شد.

وی با اشاره به اجرای کامل اصلاح هندسی و تعریض خیابان در راستای تأمین عرض عبوری مناسب و استاندارد در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه خاطرنشان کرد: مسیر ویژه اتوبوس در دو سمت رفیوژ میانی حد فاصل کندرو تا دور برگردان به طول ۳۵۰ متر در سال جاری مطابق طرح اجرا شد.

کد خبر 714873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.