برگزاری ۲۱ دوره تخصصی برای آتش‌نشانان شهر قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: ۲۱ دوره آموزشی تخصصی تا پایان سال برای آتش‌نشانان شهر قم برگزار خواهد شد که دوره تخصصی در شهر تهران یکی از این دوره‌ها است.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: از سال ۹۲ کمیته تخصصی ایمنی ساختمان‌ها تشکیل شد و قم در بحث ایمنی رشد بسیاری پیدا کرد و اکنون نیز متوسط ایمنی در این شهر بسیار بالا و جز شهرهای نخست است.

وی افزود: با وجود اینکه دیرتر وارد عرصه ایمنی ساختمان‌ها شده‌ایم، پیشرفت بیشتری نسبت به سایر شهرها داشته‌ایم، اما نیازمند همکاری نیز هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم بابیان اینکه تجهیزات کامل یک آتش‌نشان نیازمند هزینه حدود ۱۵۰ میلیون تومانی است، خاطرنشان کرد: یک آتش‌نشان به کلاه، امور کت، شلوار، دستکش و دستگاه تنفسی نیاز دارد.

زندیه با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به نیروهای آتش‌نشانی، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار دوره آموزشی خارج از شهر برای همکاران در سایت آموزشی صالح‌آباد تهران به‌عنوان یکی از مجهزترین سایت‌های آموزش خاورمیانه برگزار شد که ۷۲ نفر از همکاران آتش‌نشانی به این سایت اعزام‌شده و دوره تخصصی استفاده از تجهیزات آتش‌نشانی را گذراندند.

وی اضافه کرد: دوره تخصصی برای رانندگان آتش‌نشانی برگزار شد که نخستین دوره در خصوص نحوه حرکت با خودروهای آتش‌نشانی به‌منظور رسیدن سریع‌تر به محل حادثه بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: ۲۱ دوره تخصصی با ارائه گواهینامه و مدرک برای نیروهای آتش‌نشانی تا پایان سال برگزار می‌شود که تاکنون ۱۴ دوره آن به اتمام رسیده است و در کنار دوره‌های تخصصی، دوره‌های عمومی نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 714871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.