هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است

سخنگوی دولت درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس گفت: لایحه بودجه به صورت عمومی در رسانه ها منتشر می‌شود و متن آن موجود است و هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی در مقدمه نشست خبری خود ضمن محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار «سید رضی موسوی» خاطر نشان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی روز گذشته در اقدامی تروریستی با حمله به منطقه مسکونی در سوریه سردار «سید رضی موسوی» را به شهادت رساند که این شهادت را به مردم ایران تسلیت می‌گوییم و آن را محکوم می‌کنیم.

پاسخ اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در زمان و مکان مناسب می‌دهیم

وی در ادامه بیان کرد: اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی در زمان و مکان مناسب قطعاً پاسخ داده خواهد شد. ذات و ماهیت رژیم صهیونیستی با جنگ غزه بر همه آشکار شده است و هر چه دست و پا بزنند، نمی‌توانند این سبوعیت را پنهان کنند. ایالات متحده و انگلستان هرگز نمی‌توانند بر این شکست سرپوش بگذارند.

رکورد بی سابقه تولید برق در دولت سیزدهم

وی عنوان کرد: رئیس جمهور در چهاردهمین بازدید میدانی یا نظارت ستادی روز گذشته به وزارت نیرو رفت و یکی از طرح‌هایی که به افتتاح رسید آغاز به کار ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی بود که با نهایی شدن این طرح از ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی می‌توانیم به ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی دست یابیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در دولت مردمی تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق وارد مدار شده است، گفت: این یک رکورد محسوب می‌شود. در حوزه برق ۸۵ درصد از برق جدیدی که وارد مدار شده است به بخش تولید اختصاص یافته است.

دبیر هیأت دولت خاطر نشان کرد: ۴ هزار مگاوات افزایش تولید در انرژی پاک خواهیم داشت. وزارت نیرو در این دولت برنامه ریزی برای افزایش ده هزار مگاواتی را در دست اجرا دارد.

سرانه ورزشی تهران دو برابر می‌شود

سخنگوی دولت گفت: تفاهم نامه احداث مجموعه ورزشی تهران روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور امضا شد که با تکمیل آن، سرانه ورزشی تهران دو برابر می‌شود، این مجموعه بزرگ در تهران به مساحت ۳۷۰ هکتار برای برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی و بین المللی استفاده خواهد شد. همه هماهنگی‌ها انجام شده و تامین منابع آن از طریق تهاتر نفت است پیش بینی‌های لازم برای اختصاص منابع حاصل از تولید نفت به ساخت این مجموعه ورزشی انجام گرفته است.

رویکرد دولت افزایش سرعت و کیفیت و آزادی کامل سایت‌ها در چارچوب قانون است

بهادری جهرمی پس از مقدمه نشست در پاسخ به نخستین پرسش درباره اقدامات دولت درباره آخرین وضعیت پیگیری مسئه اینترنت و فیلترینگ توسط دولت، گفت: رویکرد دولت که بارها بر آن تاکید شده افزایش سرعت و کیفیت سایت‌ها و شبکه‌ها در چارجوب قانون و ایجاد بهره وری حداکثری مردم از آن در چارچوب قانون است تا بر اساس آن قابلیت حمایت از حقوق مردم به طور موثر وجود داشته باشد.

بهادری جهرمی مطرح کرد: همانند قوانین سایر کشورها، باید امکان استیفای حقوق مردم در رابطه با پلتفرهم های خارجی چون توییتر فراهم باشد و دولت بیشتر معتقد به اصلاح ساختارها و روندها است. بر این اساس تصمیم گیری در خصوص فعالیت پلتفرم‌های خارجی بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

وزیر ارتباطات درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را داده است

دبیر هیأت دولت افزود: با همین رویکرد، رئیس جمهور دستور داد تا مرکز ملی فضای مجازی بازبینی در ضوابط و رویکردها انجام دهد. رویکرد دولت این است که جایی اگر تخلفی از قانون صورت می‌گیرد، رویه خطا اصلاح شود، نه اینکه مسدودسازی شود.

وی ادامه داد: به پلتفرم‌های خارجی اعلام شده طبق روال فعالیت در کشورهای اروپایی اقدام کنند تا نماینده‌ای داشته باشند و امکان استیفای حقوق مردم وجود داشته باشد. انتظار مردم این است که اگر تخلفی صورت گرفت، امکان استیفای حقوق آنها وجود داشته باشد. وزیر ارتباطات درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را داده است، اما کارگروه تعیین محتوای مجرمانه این کار را هنوز انجام نداده است.

مزایای قراردادتجاری بی‌سابقه ایران و ۵ کشور اوراسیا

سخنگوی دولت در پاسخ به ایرنا درباره امضای قرارداد تجاری با ۵ کشور اروسیا گفت: در چارچوب موافقتنامه و لایحه‌ای که برای عضویت در شانگهای تقدیم مجلس شد مجوز قانونی اخذ شده است اما اگر نیازمند اخذ مجوز قانونی دیگری باشد در همان مسیر قانونی اقدامات طی خواهد شد.

وی درباره آثار و مزایای این موافقتنامه عنوان کرد: موافقتنامه‌ای که روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۵ کشور حوزه اوراسیا از جمله بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و ارمنستان امضا شد کمک‌کار توسعه و تسهیل تجارت میان این کشورهای خواهد بود و هزینه‌های تجارت را هم تسهیل و هم کاهش می‌دهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این قرارداد به افزایش تجارت غیرنفتی به‌ویژه در بخش خصوصی که در حوزه‌های غیرنفتی بیشتر فعال هستند کمک می‌کند، مطرح کرد: بر این اساس تعرفه‌های گمرکی بین این کشورها کاهش پیدا می‌کند لذا تجارت در این کشورها به‌صرفه‌تر و رقابت‌پذیرتر می‌شود، جذابیت‌های تجاری ایران هم برای تجار سایر کشورها افزایش پیدا می‌کند که امکان تعاملات دوطرفه تجاری برای دوطرف سهل‌تر باشد. همچنین سازو کار ویژه‌ای نیز برای تجارت اقلام راهبردی بین این کشورها ایجاد می‌شود.

دبیر هیأت دولت خاطرنشان کرد: قراردادهای مشترکی در حوزه‌های تامین اقلام راهبردی مانند گاز و کالاهای اساسی با همین کشورها داریم که سازو کارها را به شدت تسهیل و باثبات‌تر و ایمن‌تر می‌کند و تعرفه گمرکی هم در بیش از ۸۰ درصد اقلام در بازار اوراسیا برای صادرات ایران صفر خواهد شد یعنی امکان رقابت فعال را در این زمینه ایجاد می‌کند.

سخنگوی دولت درباره انتقاد نمایندگان از دولت درباره حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه اول دولت پیش بینی شده بود. چیزی اضافه یا کم نشده است. نظر نمایندگان این بود که افزایش حقوق بازنشستگان از منبع پایدار و مطمئن تامین شود. افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای تضمین پایدار بودن تامین منابع برای افزیش حقوق بازنشستگان مد نظرقرار گرفت که مجلس تایید کرد.

عدم انجام تکلیف قانونی شورای قیمت گذاری سبب توقف دولت نشد

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری گفت: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، یک شورای فرابخشی است و صرفاً در اختیار دولت نیست این شورا هنوز قیمتی به دولت اعلام نکرده است اما چون تکلیف آیین نامه داخلی مجلس این است که دولت لایحه بودجه را در موعد مقرر بدهد لذا دولت منابعی برای آن در نظر گرفته است عدم انجام تکلیف قانونی شورای قیمت گذاری سبب توقف انجام تکلیف قانونی دولت نشده و دولت کار خود را انجام داده است.

بهادری جهرمی درباره میدان مشترک نفتی آرش و ادعاهای برخی کشورهای منطقه مبنی بر اینکه ایران سهمی از این میدان ندارد بیان کرد: بر اساس اسناد و مدارک، هر سه کشور ایران، کویت و عربستان در این میدان مشترک هستند و هر اقدامی غیر از این از سوی ایران پذیرفته نیست. دولت سیزدهم در چارچوب دیپلماسی مذاکراتی داشته و همچنان آماده است تا مذاکرات حقوقی و بررسی‌های فنی و تامین حقوق حقه همه کشورهای مشترک در این میدان نفتی داشته باشد، نگاه‌هایی که مبتنی بر حقوق مشترک نباشد، نمی‌تواند منافع مشترک کشورهای حاضر در این میدان را تأمین کند.

پرداخت نامتعارف یا خارج از روال قانونی برای دولت پذیرفتنی نیست

سخنگوی دولت درباره انتشار تصویری از فیش حقوقی نجومی یکی از مسئولان پتروشیمی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دولت در چارچوب کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی البته با تعریف قانونی، اقدامات گسترده‌ای را طی دو سال گذشته در حوزه پرداخت حقوق و مزایا انجام داده است تا بتوانیم به سمت متناسب‌سازی و عادلانه‌سازی پرداخت‌ها و همچنین کنترل پرداخت‌ها که پرداخت نامتعارفی نباشد پیش برویم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور همواره تاکید دارند که حتی یک مورد پرداخت خارج از روال قانونی نیز چه در دولت و چه در سایر بخش‌هایی‌که به هر نحو وابستگی به بخش‌های دولتی دارند مورد پذیرش نیست. در گزارشی که ارائه دادند غیر از برخورد و اقداماتی که در آن زمینه صورت گرفته است عددهای متعددی در حوزه ماموریت و پرداخت‌هایی که از گذشته باقی‌مانده بود، تجمیع شده است. در هر صورت پرداخت نامتعارف یا پرداخت غیر از روال قانونی حتی در یک مورد برای دولت پذیرفتنی نیست.

دبیر هیأت دولت خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی علاوه بر معاون اداره امور استخدامی به‌طور خاص وزرا را نیز مامور کرده‌اند که این عدم عدالت بر پرداخت‌ها را نه تنها در دولت بلکه در بخش‌هایی که ارتباطی با دولت دارند یا می‌توانند ارتباط پیدا می‌کنند را از مسیرهای قانونی پیگیری کنند. به عنوان سخنگوی دولت این را بیان می‌کنم که هر بخشی مکلف شده است که نسبت به زیرمجموعه خود نظارت موثری داشته باشد که حتی یک مورد پرداخت خارج از روال قانونی و نامتعارف برای این دولت پذیرفتنی نیست. اقدامات لازم در آن وزارتخانه نسبت به این مورد صورت گرفته است.

اولویت تامین ارز برای واردات خودرو، با خودروهای هیبریدی است

سخنگوی دولت در ادامه درباره اینکه کدام دستگاه‌ها درباره رفع آلودگی هوا ترک فعل کردند گفت: در جهت اجرای هوای پاک در این دولت اقدامات متعددی صورت گرفته است که از جمله می‌توان حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها اشاره کرد. چرا که برای تامین ارز حوزه واردات خودرو، اولویت با خودروهای هیبریدی و تامین فناوری برای آن است. اصلی ترین دلیل آلودگی هوا، خودروها و موتورسیکلت‌ها است، به همین دلیل اصلی ترین اولویت دولت، برقی سازی خودروهاست. دولت با سرعت زیاد در حال تامین خودروهای برقی بویژه در حمل و نقل عمومی است. ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی تولید داخل تحویل استان البرز شد. ۸۸ دستگاه تاکسی برقی تحویل شهرداری شد.

وی ادامه داد: پیش از این ایستگاه شارژ خودرو برقی در سطح شهر یا کلان شهرها نبود ولی در دولت سیزدهم فقط در تهران بیش از ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی فعال شده است تا زیر ساخت‌های لازم برای بهره وری در این حوزه فراهم شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه رییس جمهور برای سرعت بخشیدن به اجرای بهتر قانون هوای پاک، استانداران را برای این موضوع مکلف کرده‌اند، یادآور شد: طبق دستور رییس جمهور استانداران در سطح استانی پیگیر این بخش در حوزه اجرای خود هستند و در سطح ملی، معاون اجرایی رییس جمهور مکلف شدند علاوه بر نظارت و پیگیری، گزارشی درباره عملکرد دستگاه‌ها و نقاط ضعف و قوت آنها در این حوزه ارائه کنند که یکشنبه گذشته این گزارش ارائه شد. این پیگیری و نظارت به ویژه در بخش‌های که نیاز به اعتبارات مالی دارد توسط معاون اجرایی رییس مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

تمام بنزینی که در کشور تولید می‌شود، استاندارد یورو ۴ و یور و۵ دارد

وی درباره طرحی برای جلوگیری از مازوت سوزی عنوان کرد: در این دولت بارها گزارش‌هایی متعددی در حوزه انرژی در خصوص جمع آوری گازهای مشعل در غرب کارون و سطح هویزه اعلام شده است و قراردادهای متعددی وزارت نفت با شرکت‌های دانش بنیان برای رفع آلایندگی منعقد کرده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تقریباً گازهای مشعل و فلر که در آن منطقه آلاینده بودند، هدایت شده‌اند، گفت: این گازهای به نحوی هدایت شده که علاوه بر عدم آلایندگی به سمت تولید در فرآیندهای پتروشیمی‌ها و سایر حوزه‌ها در حوزه انرژی مورد بهره بردای قرار گرفته است تا منبع تولید انرژی شوند.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و گازوییل در کشور یادآور شد: تمام بنزینی که در کشور تولید می‌شود، استاندارد یورو ۴ و یور و۵ را دارد. به عنوان مثال در اصفهان ۱۵ میلیون لیتر گازوییل تولید می‌شد که به یورو ۵ ارتقاء یافت تا از بروز آلایندگی جلوگیری کند. البته حوزه مدیریت مصرف و جلوگیری از آلایندگی یک حوزه ملی است که باید در کنار فعالیت همه دستگاه‌ها، همه مردم برای مدیریت مصرف و کاهش آلایندگی‌ها کمک کنند.

بهادری جهرمی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، برنامه دولت برای جلوگیری از کاهش آب دریای خزر چیست، گفت: استمرار کاهش آب دریای خزر در دهه‌های اخیر بیشتر ناشی از تاثیرات جهانی اقلیمی بوده که البته برای حفظ آن باید کشورهای حاشیه دریای خزر در این باره همکاری کنند تا از انقراض گونه‌های مختلف زیست محیطی دریای خزر جلوگیری شده و منابع موجود آن حفظ شود. کنوانسیون زیست محیطی دریای خزر درباره حفظ آن اقدامات لازم را انجام داده است که مصوبات آن به تصویب کشورهای عضو رسیده است و در ادامه راه نیازمند تلاش جمعی فراکشوری و منطقه‌ای برای حفظ دریای خزر وجود دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد که دیپلماسی کشور در این حوزه فعال است و بر اساس دیپلماسی همسایگی، حفظ دریای خزر در دستور کار دولت قرار دارد.

با دستور رییس جمهور ۶ هکتار خلیج گرگان توسعه یافت

وی درباره سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه خلیج گرگان همزمان با سفر رییس جمهور به استان گلستان احیاء شد، آیا وضعیت پیشروی آب ساحل بندرگز و بندر ترکمن بهبود خواهد یافت، تصریح کرد: با توجه به شرایط وخیمی که در خلیج گرگان ایجاد شده بود و به دلیل خشک شدن بخشی از آب این خلیج، ریز گردها توسعه یافته بودند و فضای زیست محیطی و گونه‌های جانوری در خطر نابودی و انقراض قرار گرفتند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین به دلیل از بین رفتن رونق گردشگری در استان گلستان، اقتصاد منطقه دچار مشکل شده بود و اقدامات جدی در این حوزه ضروری به نظر می‌رسید. بر همین اساس در سفر نخست رییس جمهور به استان گلستان دستور ایشان برای لای روبی خلیج انجام شد. در دومین سفر طبق بررسی میدانی و تصاویر ماهواره‌ای، فقط یک ماه پس از اتمام لای روبی، کانال جزیره آشوراده باز شد و افزایش آب در خلیج گرگان را فراهم کرد. به نحوی که خلیج به میزان ۳۵ سانتیمتر افزایش آب یافت و مساحت خلیج از حدود ۲۴ هکتار به حدود ۳۰ هزار هکتار رسیده است.

انتقال آب‌های زیر سطحی اصلاً مطرح نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره انتقال آب‌های زیرسطحی، گفت: متولی محوری در حوزه تأمین آب، وزارت نیرو است. اما به طور کلی و در حال حاضر، برای انتقال آب زیرسطحی طرحی در دولت در حال اجرا نیست. ما انتقال آب دریای خلیج فارس و دریای عمان را به فلات مرکزی داریم و اصلاً بحث انتقال آب‌های زیر سطحی مطرح نیست.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در حوزه آب‌های زیرسطحی، یک مورد مربوط به آبیاری زیرسطحی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است تا آبیاری به صورت زیرسطحی صورت بگیرد و بهره‌وری افزایش پیدا کند. همچنین مدیریت نحوه مصرف آب‌های زیر سطحی را داریم که اتفاقاً همکاری خوبی بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد و طرح‌هایی در حوزه کشاورزی در استان‌های مختلف دنبال می‌شود. برای انتقال آب، ۵ طرح مختلف وجود دارد و برای تقسیم کار، یک همکاری جدی بین وزارت صنعت و وزارتخانه‌های مختلف با مدیریت وزارت نیرو صورت گرفته است. در جلساتی که به همین منظور در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود وزیر نیرو به عنوان دبیر جلسه گزارش‌هایی ارائه می‌کند. همکاری و هم‌افزایی خوبی وجود دارد و طی این دو سال، قریب به ۶ یا ۷ مصوبه آماده شده است.

دبیر هیأت دولت همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نظارت بر مجوزهای کسب و کار گفت: تفاوتی بین کسب و کارها مختلف وجود ندارد. ممکن است مجوز از شیوه سامانه جدید که تسهیل شده دریافت شده یا در گذشته مجوز دریافت شده باشد. در هر صورت قانون‌گذار ابزارهای نظارتی را برای کسب و کارها پیش‌بینی کرده است. مثلاً اتحادیه‌های صنفی، اصناف، سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نهادهای نظاری هستند که در حوزه نظارت بر کسب و کارها فعال هستند.

بهادری جهرمی تأکید کرد: تفاوتی در زمان و نحوه دریافت مجوزها وجود ندارد. اما با توجه به حجم زیاد مجوزهای صادر شده و لزوم تقویت ساز و کارهای نظارتی، هیأت مقررات‌زدایی همه دستگاه‌های مرتبط، یعنی نهادهای فرابخشی در حوزه نظارت بر کسب و کارها را مکلف کرده که ابزارها و سازوکارهای نظارتی خود را به ویژه در حوزه‌های هوشمند و اینترنتی توسعه و تقویت کند تا بتوانند نظارت‌های الکترونیکی یا غیرحضوری را هم فعال کنند. چون نظارت‌های پیشینی تسهیل شده است، در حوزه نظارت پسینی با فعالیت بیشتری باید وجود داشته باشد. مصوبه هیأت مقررات‌زدایی هم طبیعتاً برای همه نهادها لازم‌الاتباع است.

واردات کالاهای رژیم جعلی صهیونیستی ممنوع است

سخنگوی دولت درباره ممنوعیت واردات کالاهای صهیونیستی تصریح کرد: در کشور دو قانون در این زمینه داریم که در حال اجراست یکی اینکه واردات کلیه کشورهای تولید رژیم صهیونیستی ممنوع است و جلوی ثبت سفارش واردات آنها گرفته می‌شود اگر هم احیاناً کسی بتواند ثبت سفارش کند، گمرک جلوی واردات را می‌گیرد به این معنا که احیاناً اگر تخلفی شود، گمرک هم امکان واردات را گرفته است، لیست کلیه کالاهای ممنوعه صهیونیستی را معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مرتباً پایش و به روز رسانی می‌کند و در اختیار وزارت صمت قرار می‌دهد تا ثبت سفارشی صورت نگیرد.

درخصوص جزایر سه گانه با کسی تعارف نداریم

بهادری جهرمی درباره رویکرد ایران نسبت به اعلام موضع اخیر روسیه گفت: ایران بلافاصله پس از بیانیه مشترک اتحادیه عرب و روسیه اعلام موضع کرد سپس کاردار روسیه احضار شد وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای روس خود اعلام موضع کرد با هیچ طرفی در این زمینه تعارف نداریم.

در دولت سیزدهم بیش از ۳۵۰ زندانی ایرانی خارج از کشور به داخل منتقل شده است

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حکم حبس ابد حمید نوری در دادگاه سوئد و امکان مبادله وی با برخی اتباع سوئدی محکوم در ایران مطرح کرد: مسأله مهم در این زمینه این است که یک سازمان بدنام تروریستی مورد استناد محاکم قضایی دولت اروپایی قرار گرفته و این بدترین اتفاق است، سابقه این سازمان تروریستی بر همگان عیان است و این یک آبروریزی سیاسی- حقوقی برای سوئد است اینکه یک کشور سیستم قضایی خود را در راستای حمایت از جریان تریستی قرار دهد، آبروریزی است البته در ماجرای غزه آبرویزی های گسترده‌ای برای کشورهای مدعی پیشرو بودن در حقوق بشر رقم خورد. امکان ملاقات و استفاده از وکیل و حقوق بین المللی اولیه آقای نوری تأمین نشده است، دستگاه قضایی و وزارت خارجه تمام تلاش خود را برای آزادی شهروندان ایرانی زندانی در اروپا و آمریکا به کار بسته‌اند بعد از این هم ادامه می‌یابد در این دولت بیش از ۳۵۰ زندانی ایرانی در خارج از کشور را موفق شدیم به داخل منتقل کنیم برخی فقط محکوم بودند و در راستای استرداد مجرمان انجام شده است اما در فقره آقای نوری اصلاً جرمی صورت نگرفته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس گفت: وقتی لایحه بودجه به مجلس می‌رود، در رسانه‌ها منتشر می‌شود و متن آن موجود است در هیچیک از دو لایحه‌ای که منتشر شده این موضوع دیده نشده است.

منابع آزاد شده صرف رشد اقتصادی می‌شود

وی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده گفت: اخیراً از بانک‌مرکزی سوال کردم که گفتند این پول‌ها به یورو تبدیل شده تا ارزش آنها حفظ شود، این پول‌ها تحت اختیار بانک‌مرکزی است و دستور ریس جمهور این بوده که در زمینه رشد اقتصادی مصرف شود و بانک مرکزی آن را اولویت بندی می‌کند و در اختیار منابع مورد نظر قرار می‌دهد.

کد خبر 714870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.