گذر حاج‌آقا نورالله نجفی موجب رونق اقتصادی بافت تاریخی شهر اصفهان می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گذر حاج آقا نورالله نجفی رونق اقتصادی، بهبود وضعیت بافت تاریخی و توسعه محلی را دنبال خواهد داشت، گفت: این گذر در آینده یکی از نقاط پرجاذبه و گردشگرپذیر خواهد بود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گذر حاج آقا نورالله نجفی یکی از گذرهای بسیار پراهمیت شهر اصفهان است که از دیرباز نسبت به این مسیر توجه لازم صورت گرفته و قرار بوده است که وضعیت بهتری برای این گذر فراهم شود.

وی با بیان اینکه این گذر به جهت اینکه پشت میدان امام (ره) واقع شده و جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری و میراثی دارد، بسیار حائز اهمیت است، افزود: به دلیل اینکه بافت این محدوده متراکم است، در عین حال مشکلاتی که در حوزه میراث فرهنگی برای این گذر وجود داشت، مطالبات مردمی و توجه زیاد بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این زمینه را به همراه داشت و کار را در این قسمت کمی سخت کرده بود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صورتی که تمام این ظرافت‌ها رعایت و حساسیت‌ها در نظر گرفته می‌شد، کار ارزشمندی صورت می‌گرفت، گفت: در این دوره با پیگیری‌های انجام شده به‌ویژه توسط سازمان نوسازی شهرداری اصفهان که نسبت به این موضوع اهتمام بسیار ویژه‌ای داشت، به‌صورت جدی وارد عمل شدند و در حال حاضر این گذر به نحو مطلوب آماده استفاده و بهره‌برداری است.

قربانی با اشاره به اینکه گذر حاج آقا نورالله نجفی در آینده یکی از نقاط پرجاذبه و گردشگر خواهد بود، ادامه داد: این اقدام رونق اقتصادی، بهبود وضعیت بافت تاریخی و توسعه محلی را دنبال خواهد داشت، همچنین تمام موضوعات فنی به خوبی رعایت و یک فضای بسیار مفرح و جاذب در این دوره برای شهروندان اصفهانی به‌ویژه در بافت تاریخی و با اهمیت شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه «حسن‌آباد» یکی دیگر از گذرهای پراهمیت اصفهان بوده که با گذر حاج آقا نورالله نجفی در ارتباط نزدیک است و تکمیل آن می‌تواند فضای بهتری را به‌ویژه برای شرق و جنوب میدان امام (ره) فراهم کند، گفت: امیدوارم به گذرهای دیگر شهر اصفهان نیز با استفاده از الگوی ساماندهی گذر آقا نورالله نجفی هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در بهبود وضعیت این گذر و استفاده از فرصت‌های اقتصادی توصیه‌ای است که به فعالان اقتصادی دارم، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران به این پروژه ورود پیدا کنند، به‌خوبی می‌توانند سرمایه‌های خود را به شکل مطلوب به‌کار گیرند، همچنین در آینده ارزش افزوده و آورده خوبی برای آن‌ها خواهد داشت.

کد خبر 714864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.