رفع مشکلات کشور با ایجاد میزهای تخصصی در شبکه نخبگانی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران از تشکیل میزهای تخصصی برای حل مسائل کشور در شبکه نخبگانی اساتید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی در آئین افتتاح شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران اظهار کرد: ما در مرکزی قرار داریم که تربیت قوه عاقله را بر عهده دارد و باید این مرکز در رفع مشکلات کشور نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به ایجاد شبکه نخبگانی اساتید جوان افزود: در این شبکه، اساتید دارای سنین کمتر از ۴۰ سال حضور دارند و نشست‌های این شبکه به صورت تعاملی برگزار خواهد شد. این نشست‌ها در حوزه‌های علمی، معرفتی، حل مسئله و تحول‌آفرینی خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در نشست‌های اساتید نخبه جوان، استاد متکلم‌وحده نخواهد بود، گفت: نشست‌های شبکه نخبگانی اساتید به صورت هم‌اندیشی و کارگاهی برگزار می‌شود.

وی حل مسائل کشور با کمک اساتید نخبه را از مأموریت‌های شبکه نخبگانی دانست و گفت: در این راستا میزهای تخصصی ایجاد و از اساتید پیشکسوت و جوان برای حل این مسائل دعوت می‌شود و امیدواریم بنیاد ملی نخبگان نیز حمایت‌های لازم برای سامان دادن به این میزها را داشته باشد.

کرمی بخش دیگری از نشست‌های شبکه نخبگانی را ناظر بر کرسی‌های آزاداندیشی دانست که در آن نقش تمدن‌سازی دانشگاه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

منبع: صداوسیما
کد خبر 714816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.