توسعه ۱۴۰ هکتاری گلخانه‌های استان کرمانشاه طی ۳ سال آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه ۱۴۰ هکتاری گلخانه‌های استان کرمانشاه طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح گلخانه‌های استان طی سه سال آینده به ۲۲۰ هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هکتار گلخانه فعال در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: با احتساب ۱۴۰ هکتار گلخانه جدید گلخانه‌های فعال استان در سال ۱۴۰۴ به ۲۲۰ هکتار می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به میزان اشتغال برنامه مذکور تصریح کرد: توسعه این سطح از گلخانه‌ها زمینه اشتغال ۲۸۶۰ نفر را فراهم می‌آورد.

چاله‌چاله با اشاره به میزان تولید برنامه توسعه‌ای اضافه کرد: در حال حاضر تولید محصولات خارج از فصل گلخانه‌ها در استان ۱۰ هزار تن است، که با توسعه سطح گلخانه‌ها تولیدات این بخش به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخشی از توسعه گلخانه‌ها به تولید گل شاخه‌بریده و نشاء تعلق دارد، اضافه کرد: در تولید گل رز شاخه‌بریده از ۵.۵ میلیون شاخه به ۱۶ میلیون شاخه و در تولید نشاء محصولات از ۲۳ میلیون به ۴۰ میلیون نشاء خواهیم رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مزایای گلخانه‌ها را صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و اضافه کرد: با اجرای این برنامه، ۲۰ میلیون متر مکعب در سال صرفه‌جویی در مصرف آب صورت خواهد گرفت.

چاله‌چاله گفت: برای توسعه ۱۴۰ هکتار گلخانه، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بسترسازی و زیرساخت‌ها و ۳,۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات لازم است.

وی محصولات خارج از فصل گلخانه‌ها را گوجه، خیار، توت‌فرنگی و فلفل و گلخانه‌های تولید نشاء را شامل نشای گوجه‌فرنگی دانست و افزود: تولید سایر محصولات و گل‌های آپارتمانی نیز در برنامه توسعه گلخانه‌ها قرار دارد.

کد خبر 714809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.