دستگاه‌های دولتی در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ نکنند

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: دستگاه‌های دولتی نباید در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی باید ضمن تذکر، تعهدات لازم از آن‌ها گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با بیان اینکه انتخابات یک امر سیاسی و توأم با هیجان است، اظهار کرد: قطعاً مشکلاتی که پیوست هر کار سیاسی است در انتخابات هم وجود دارد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دعوت مردم به مشارکت در انتخابات پیش‌رو افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق فرمایشات ایشان تلاش کنیم.

رئیس شورای قضائی استان گیلان رویکرد ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را رویکردی پیشگیرانه دانست و خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره امری مطلوب، کم هزینه و پر کاربرد است و باید مصوبات این ستاد با قوت پیگیری شود.

حجت الاسلام نیارکی تصریح کرد: باید آسیب‌ها و تهدیدها در دوره‌های قبلی انتخابات و همچنین راهکارهای برون رفت از این آسیب‌ها شناسایی و بیان شود تا در موارد مشابه از این تجربیات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تخلف، باید تذکرات لازم داده شود، گفت: دستگاه‌های دولتی نباید در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی باید ضمن تذکر، تعهدات لازم از آن‌ها گرفته شود.

رئیس کل دادگستری گیلان اظهار کرد: همه سازمان‌ها باید اخبار و اطلاعات خود را به این ستاد ارسال کنند و گزارش عملکرد کاملی از شورای‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌ها به مرکز ارائه شود.

حجت الاسلام نیارکی بر حفظ شور انتخاباتی در استان توصیه کرد و افزود: امیدواریم انتخابات پرشور و رضایت بخشی در کشور شاهد باشیم.

کد خبر 714733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.