الحاق ۶۱ هکتار زمین به محدوده شهر بروجن

معاون اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۱ هکتار از اراضی شهر بروجن ساماندهی و به نهضت ملی مسکن شهر اختصاص داده شد.

زهره جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۲۰ مورد مصوبه در کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهرهای استان به تصویب رسید که مربوط به شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان، کیان، سورشجان، هفشجان است.

وی با بیان اینکه ۶۱ هکتار از اراضی شهر بروجن ساماندهی و به نهضت ملی مسکن این شهر اختصاص داده شد، افزود: این اراضی به محدوده شهر بروجن الحاق می‌شوند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح اصلاح اراضی نهضت ملی مسکن شهر فارسان موسوم به قندحبه در دستور کار است.

جعفریان با اشاره به ضوابط استقرار بنا در کاربری مسکونی افزود: در تلاش هستیم سیاست‌ها و ضوابط بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در راستای بسته تشویقی ابلاغی وزارت راه و شهرسازی اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: تغییر کاربری، اصلاح شبکه معابر، تفکیک زمین، اصلاح عرض معابر، طرح تفکیکی از دیگر عناوین مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهرهای استان است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۶ طرح شامل پرورش بوقلمون، خدمات رفاهی و گردشگری، بوم گردی، توسعه بنا و غیره در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری استان مورد برسی قرار گرفته است و این طرح‌ها مربوط به شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، بروجن، شهرکرد، و فرخشهر است که پس از رفع ایرادات جزئی در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح خواهند شد.

کد خبر 714709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.