کلاهبرداری ۲هزار میلیاردی از شهروندان با شگرد فروش خودروهای لوکس

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ برادر کلاهبردار با شگرد فروش خودروهای لوکس از شهروندان شهرستان کوه چنار استان فارس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رهام بخش حبیبی اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس شهرستان کوه‌چنار با مضمون اینکه فردی کلاهبردار با سو استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شاکیان کرده و توانسته این مبلغ را با عنوان ثبت‌نام بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که کلاهبردارن پس از تأسیس و ایجاد نمایشگاه خودرو در یکی از روستاهای کوه‌چنار اعتماد مالباختگان را با مطرح کردن قیمت اغوا کننده جلب و سپس اقدام به ثبت نام خودرو برای آنان می‌نمودند ولی پس از چند ماه به بهانه‌های مختلف هیچ خودرویی به آنان واگذار نمی‌کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار که برادر هم بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

حبیبی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شهروندان، پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، اضافه کرد: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور و همچنین نمایشگاه‌های خودرو به تبلیغات فریبانه برخی از افراد (کلاهبرداران) اعتماد نکنند.

وی تاکید کرد: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تأثیر قرار گرفتن تبلیغات اغواکننده آنها، نا آشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و همچنین مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

کد خبر 714704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.