قزوین جزو سه استان برتر در مولدسازی فضاهای آموزشی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قزوین در حوزه مولدسازی فضاهای آموزشی و دارایی‌های آموزش و پرورش جزو سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی شامگاه _دوشنبه چهارم دی_ در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش ۳۰ واحد نمازخانه برای واحدهای آموزشی و مدارس استان ساخته می‌شود که ساخت این نمازخانه‌ها با مشارکت سازمان توسعه و تجهیز مدارس، اوقاف، اتاق بازرگانی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بسیج سازندگی صورت می‌گیرد.

وی از تأسیس دو مدرسه پسرانه و دخترانه تیزهوشان در شهرستان تاکستان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه از نظر تعداد دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در مدارس نسبت به استان‌های همجوار وضع خوبی نداریم، به دنبال کسب مجوزهای لازم برای ساخت مدارس تیزهوشان با کمک خیران هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس سمپاد (مقطع دوم متوسطه) گفت: در این زمینه هزینه کلاس‌های «پیشرفت» را با مصوبه و تأیید انجمن اولیا و مربیان از دانش‌آموزان سمپادی اخذ کردیم.

سیاهکالی‌مرادی با اشاره به کسب عنوان نخست استان قزوین در جشنواره الگوهای برتر تدریس ادامه داد: هفت‌هنرستان در شهرهای قزوین و البرز از این جشنواره میزبانی کردند که بزرگ‌ترین جشنواره ملی وزارت آموزش و پرورش بود.

وی به موضوع دانش‌آموزان اتباع هم اشاره کرد و گفت: درباره ثبت دانش‌آموزان اتباع که بیشتر افاغنه هستند، مجوزهای لازم با هماهنگی با اداره‌کل اتباع صادر شد و البته از پراکندگی دانش‌آموزان اتباع در سطح استان قزوین جلوگیری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین درباره تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان قزوین (موضوع طرح شهیدسلیمانی) افزود: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان به ترتیب اولویت و با هزینه‌کرد بودجه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری، اعتبارات ملی و استانی و اعتبارات حاصل از مولدسازی تکمیل می‌شوند.

سیاهکالی‌مرادی از هزینه‌کرد ۱۰۰ درصدی درآمدهای مولدسازی در اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام آموزشی استان خبر داد و گفت: قزوین در حوزه مولدسازی فضاهای آموزشی و دارایی‌های آموزش و پرورش جزو سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

اجرای ۱۵ طرح مکمل سوادآموزی در قزوین

معاون سوادآموزی استان قزوین هم در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: هدف ما در گام اول در حوزه سواد آموزی اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و سپس اجرای سیاست‌های دولت انقلابی و مردمی است.

محمود طریقی ادامه داد: نهضت سوادآموزی راه زیادی را طی کرده و برای رسیدن به قله اهداف تلاش کرده است و می‌کوشیم تا حتی یک نفر بی‌سواد، کم‌سواد و یا بازمانده از تحصیل در استان قزوین نداشته باشیم. رویکرد ما در سوادآموزی حول سه محور خانواده، مدرسه و مسجد با محوریت مردم شکل گرفته است. مردمی که در هر شرایطی به عنوان رکن اساسی ورود پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: در سوادآموزی در سه دوره افراد بی‌سواد شناسایی، جذب و آموزش داده می‌شوند که این دوره‌های سه‌گانه عبارت‌ند از دوره سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی دوره انتقال که معادل ششم ابتدایی و دوره تحکیم که به منظور تثبیت و تعمیق سواد مخاطبین را مورد توجه قرار داده است.

معاون سوادآموزی استان با بیان اینکه دوره‌های سوادآموزی تا پایان دوره ششم ابتدایی به صورت رایگان برای سنین ۱۰ تا ۶۰ سال برگزار می‌شود، گفت: در استان قزوین بیش از ۱۵ طرح مکمل در راستای گام دوم انقلاب و مهارت‌های اساسی زندگی اجرا می‌شود.

طریقی اضافه کرد: آموزش فرد به فرد، طرح خودآموز، طرح آموزش زندانیان، آموزش رایانه، خواندن با خانواده، مراکز یادگیری محلی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی حرفه و مشاغل، معلولین آموزش‌پذیر، آموزش اتباع خارجی و پناهنده، آموزش عملی نماز، حلقه‌های کتاب‌خوانی و طرح سوادآموزی محله‌محور از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه طرح سوادآموزی محله‌محور بر اساس آموزش محله به محله برای سوادآموزان توسط آموزش‌دهندگان اجرا می‌شود، ادامه داد: دوره‌های توانمندسازی ویژه ۱۴۹ آموزش‌دهنده سوادآموزی در استان قزوین اجرا و جلسات توجیهی مستمر با نواحی و مناطق استان برگزار شده است.

کد خبر 714697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.