نهضت سوادآموزی یکی از نهادهای موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یکی از نهادهای موفق در نظام مقدس جمهوری اسلامی مجموعه نهضت سوادآموزی است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام شمس اله جلیلیان ظهر دوشنبه _ چهارم دی _ در گردهمایی تجدید میثاق آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی با شهدا به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی که در حسینیه شهدای باغ فردوس کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) منشأ برکات فراوانی بود که یکی از این برکات فرمان تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل این سازمان، افزود: در زمانی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمان تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی را دادند کمتر از ۵۰ درصد از جمعیت آن زمان کشور سواد داشت و امروز این آمار به بیش از ۹۸ درصد رسیده که نشان دهنده اهمیت کار نهضت سوادآموزی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نرخ بالای باسوادی در کشور را نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت مجموعه نهضت سواد آموزی دانست و بیان کرد: این نهاد مقدس با وجود برادران و خواهرانی که با روحیه جهادی مشغول به خدمت در جبهه علم آموزی هستند منشأ برکت فراوانی در عرصه علم آموزی کشور شده است.

وی با بیان اینکه در اسلام به علم آموزی در کنار اشاعه فرهنگ اسلام تاکید شده است، گفت: اولین خطابی که خداوند متعال نسبت به رسول خدا (ص) داشت علم آموزی بود، بنابراین می‌بینیم که پیامبر دشمنانی را که در جنگ اسیر می‌شدند به شرط آنکه چند نفر مسلمان را باسواد کنند آزاد می‌کرد که این اقدام بیانگر اهمیت و محوریت جایگاه علم و دانش در دین اسلام است.

جلیلیان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که می‌فرماید من امیدوار هستم بشر به رشدی برسد که مسلسل‌ها تبدیل به قلم شود، تصریح کرد: برخلاف آنچه که دشمنان اسلام شایع می‌کنند دین اسلام دین رحمت و پایه و اساس آن نیز علم آموزی و تفکر است، لذا از این برای مسئله نهضت سوادآموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را مجاهد می‌دانند، اشاره و خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید از خدوم ترین نهادها که حق بسیار بزرگی بر گردن جامعه دارد نهضت سواد آموزی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم ص توضیح داد که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران آموزش دهندگان این سازمان به روستاهای صعب العبور، محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور با امکانات حداقلی می‌رفتند و مجاهدانه در عرصه علم آموزی به هموطنان خدمت می‌کردند و امروز نتیجه آن را در عرصه‌های مختلف می‌بینیم.

وی به مقام و جایگاه معلم در دین اسلام اشاره کرد و افزود: این کار یک اقدام بسیار ارزشمندی است که با روحیه جهادی آموزش دهندگان این سازمان موجب شده است تا استعدادهای افراد مستعد بی‌سواد با سن بالا بعد از آموختن سواد شکوفا شود و به مدارج بالای علمی دست یابند.

جلیلیان تاکید کرد: افرادی بوده‌اند که از طریق نهضت سواد آموزی سواد را یاد گرفته‌اند و در نهایت دارای نبوغ، ابتکارات و اختراعات شده و امروزه در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

وی خطاب به آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: با تفکر، روحیه و کار جهادی شما، انسان‌های بسیار بزرگی تربیت شده و علم آموختند لذا کار شما کار بسیار ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) خدمت در نهضت سوادآموزی را یک امانت الهی و فرصتی برای مسئولین دانست و ادامه داد: سه اصل صداقت، امانت داری و تبعیت از ولایت فقیه در عرصه نهضت سواد آموزی حاکم است و همین امر منشأ خیر و برکت برای کشور شده است

کد خبر 714662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.