قطار توسعه گیلان به سرعت در حال حرکت است

استاندار گیلان گفت: قطار توسعه در استان به سرعت در حال حرکت است و راه آهن رشت - کاسپین نیز که در دولت‌های قبل متوقف مانده بود، اما اکنون به نقطه پایانی خود رسیده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جلسه شواری اداری شهرستان آستارا در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا مسیر را به ما نشان داده و هموار کرده‌اند، اظهار کرد: وحدت و هم‌دلی رمز موفقیت در کشور است و در همین راستا باید به آموزه‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌های ایثارگران عمل کنیم.

وی افزود: در پروژه راه آهن رشت - آستارا برای مشاوره مجدد با پیمانکاران روسی به توافق خواهیم رسید تا این پروژه با کمترین هزینه به سرانجام برسد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: قطار توسعه در گیلان به سرعت در حال حرکت است و راه آهن رشت - کاسپین نیز که در دولت‌های قبل متوقف مانده بود، اما اکنون به نقطه پایانی خود رسیده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و این پروژه باعث تحول در اقتصاد کشور و گیلان می‌شود زیرا با استفاده از آن می‌توانیم به دریاهای آزاد دسترسی داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه آزاد راه رشت - قزوین تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی گیلان اکنون در کشورهای آسیای میانه خوش می‌درخشند و صادرات کیوی، زیتون و دیگر محصولات کشاورزی مناسب است؛ اما با توجه به سفری که به روسیه داشتیم، به اطمینان رسیدیم برای ارتقا وضعیت صادرات استان، ظرفیت بسیاری وجود دارد؛ زیرا اکثر کالاهای ما ناشناخته مانده است و در این بخش باید بیشتر تلاش شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: در شهرستان آستارا کسری آرد و نان نداریم اما به دلیل وجود جمعیت شناور و همچنین قاچاق آرد در مقطعی با مشکل کمبود نان مواجه شدیم اما اکنون وضعیت توزیع آرد و نان در این شهرستان ساماندهی شده است و نباید دیگر شاهد مشکل در این بخش باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: آستارا از لحاظ غنای فرهنگی، تجاری، اقتصادی و گردشگری و اقتصاد دریا قابلیت‌ها و مزیت‌های زیادی دارد؛ لایروبی بندر آستارا نیز در حال پیگیری است اما کار باید سرعت بیشتری انجام شود که به دنبال راه حل برای رفع این مشکل هستیم.

عباسی با تاکید بر اینکه به مشکلات روستاهای شهرستان آستارا باید رسیدگی شود، افزود: سرکشی به روستاها باید به صورت هفتگی انجام شود؛ امروز نیز مدیران اجرایی بازدیدی از برخی از روستاها خواهند داشت و با مردم و دهیاران گفت‌وگو خواهند کرد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات روستاها در بخش آب شرب، اجرای طرح هادی، حمایت از بخش کشاورزی، تولید و تجارت در حال انجام است و تلاش داریم از مسأله‌ای غافل نمانیم تا حلقه مفقوده رسیدگی نشده‌ای وجود نداشته باشد.

استاندار گیلان در خصوص مشکلات بارانداز آستارا گفت: این مسائل و سایر مسائل مرتبط با آن و پروژه پل روگذر هم با سرعت در حال پیگیری و انجام است؛ در خصوص پروژه راه سراوان به سمت پونل، کنارگذر تالش و آستارا نیز با انجام تمهیداتی پروژه از سمت آستارا در حال اجرا است تا راه دسترسی مردم هموار شود.

وی از تخصیص اعتبار برای رفع نیازهای شهرستان آستارا در بخش آمفی‌تئاتر و ورزشگاه خبر داد و افزود: به قول‌های داده شده در این زمینه عمل می‌کنیم.

استاندار گیلان در سفر یک‌روزه از گمرک بندر مرزی آستارا و روند تردد کامیون‌ها بازدید و با تجار و بازرگانان گفت‌وگو کرد.

کد خبر 714648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.