منابع آبی در توسعه کشور نقش اساسی ایفا می‌کند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگ‌ترین عامل توسعه هر کشوری آب است، چراکه این ماده ارزشمند و حیاتی یک کالای استراتژیک است که در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات، نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، ماموستا فایق رستمی در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: پویایی پروژه‌های آبی استان کردستان نشان از انجام کارهای اساسی و زیربنایی دارد که این تلاش‌های اثرگذار هم به نفع استان و هم به نفع کشور است.

وی افزود: بزرگترین عامل توسعه هر کشوری آب است، چرا که این ماده ارزشمند حیاتی یک کالای استراتژیک است که در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات، نقش اساسی دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت جایگاه آب در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم و از لحاظ شرعی به آب اهمیت زیادی داده شده است که رفتار امروز ما با آب باید بازنگری و اصلاح شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: در میان هجمه رسانه‌های بیگانه و دشمنان انقلاب، اگر مدیران جهادی و مخلص به خوبی ایفای نقش نمی‌کردند امروز نمی‌توانستیم شاهد این همه دستاورد و موفقیت ارزشمند باشیم.

وی مسئولیت مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حفاظت کمی و کیفی از آب را حائز اهمیت دانست و گفت: آبی که در اختیار ذینفعان بویژه بخش شرب قرار می‌گیرد، نیازمند کیفیت مطلوب است که این مهم به لطف پروردگار و همت مسئولان حوزه آب، به خوبی مدیریت شده است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: مدیران باید آینده‌نگر باشند و در مواجه با شرایط بحرانی و غیرقابل پیش‌بینی، مدبرانه تصمیم‌گیری و جهادگرانه اقدام کنند که این موضوع در حوزه آب بیشتر از هر بخشی ملموس و حائز اهمیت است.

منابع آبی در توسعه کشور نقش اساسی ایفا می‌کند

عمده منابع آبی کردستان در غرب استان قرار دارد

آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: مجموعه این شرکت در مدیریت منابع و مصارف آب وظیفه‌ای خطیر برعهده دارد و با توجه به اینکه در حوضه‌ای خشک و نیمه خشک قرار داریم تأمین آب در همه بخش‌ها معمولاً با مشکلات و مخاطراتی روبرو است چرا که عمده منابع آب کردستان در منطقه غرب قرار داشته اما بیشترین کشاورزی در شرق استان قرار دارد.

وی افزود: طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه آب استان صورت گرفته است و اعتباراتی که برای طرح‌های توسعه آب کردستان از سوی وزارت نیرو به این شرکت تخصیص یافته بود کاملاً هزینه شده و افتتاح ابر پروژه‌ای آبی که مورد مطالبه ده‌ها ساله مردم استان بود در سفر هیئت دولت به کردستان، خود موید این واقعیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: افتتاح این ابرپروژه‌ها و رضایت‌مندی مردم استان، پاسخ سختی بود برای افرادی که سعی در سیاه‌نمایی و تحریک اذهان عمومی را داشتند.

در پایان این نشست صمیمی امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن اهدای لوح از تلاش‌ها و خدمات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، تجلیل به عمل آورد.

کد خبر 714642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.